نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش:

شبکه های اجتماعی کوچک بر شبکه های اجتماعی حاکمیتی غلبه کرده است

مرتضی طلایی: ایجاد شبکه های زنجیره ای رسانه های خرد، شبکه های حاکمیتی بزرگ مثل صدا و سیما را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۳۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، ری و تجریش در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور امام جمعه شهرستان، معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان ری، بخشداران و مسوولین ذیربط در ساختمان آموزش و پرورش ناحیه 2 برگزار شد با بیان اینکه در  در حوزه آموزش و پرورش خیلی غفلت شده است و کشور دچار هزینه های زیادی شده است اظهار داشت: الگوهای جدید فرهنگی بر الگوهای قدیم فرهنگی غالب شده است که مصداق آن را می توان در گفتگوهای اجتماعی مشاهده نمود.

 وی دلیل این پدیده را دسترسی آسان و راحت به ارتباطات و اطلاعات دانست و افزود:امروزه با یک شوک فرهنگی در جامعه مواجه شده ایم و موضوعات اجتماعی از بدنه ای بدون تدبیر ، اندیشه و تفکر شکل گرفته است و نتیجه اش این شد که فرهنگ گفتگوی اجتماعی از پایین به بالا شکل بگیرد.

 مرتضی طلایی در ادامه تصریح کرد: باید با مطالعه دقیق و عمیق و تهیه کردن بسته های فرهنگی موثر از رشد فزاینده معضلات اجتماعی جلوگیری نمود.

 طلایی اذعان داشت: رشد و توسعه پایدار اقتصادی و سیاسی یک کشور منوط به توسعه اجتماعی با رویکرد فرهنگی است.

 وی با اشاره به این موضوع که تنها جایی که می تواند این معضل بزرگ اجتماعی را مدیریت و هدایت کند آموزش و پرورش است بیان داشت: آنچه که در شورای آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد رصد موضوعات و معضلات فرهنگی و اجتماعی .

 عضو شورای اسلامی شهر تهران شورای آموزش و پرورش محل حضور نخبگان در امر تربیت و تعلم دانست و افزود:وظیفه اصلی شورای آموزش و پرورش سیاست گذاری ، هدف گذاری، برنامه ریزی و تبدیل برنامه ها به فعالیت در جهت مدیریت بر تغییرات و تحولات این موضوعات و معضلات است.

 وی تاکید کرد: باید منابع مالی را برای حل معضلات اجتماعی مدیریت نموده و در محلات سرمایه گذاری کنیم تا بخشی از سیل و زلزله اجتماعی که در پیش رو داریم متوقف شود.

 طلایی گفت: باید انجمن اولیاء و مربیان را الزامی و بدون دریافت هزینه و همچنین با ارائه برنامه های زیرساختی براساس تغییر و تحول نظام فرهنگی حاکم تشکیل داد.

 وی شهرستان ری را به عنوان قطب فرهنگی و مذهبی تهران برشمرد و پیشنهاد کرد: شهرستان ری به دلیل وجود ظرفیت های بالای فرهنگی و اجتماعی، این طرح را به عنوان پایلوت در خود اجرا نماید تا زمینه ای شود برای تغییر رویکرد فرهنگی در تهران و به تبع آن در تمام کشور به عنوان الگویی موثر اجرا شود.

ارسال نظرات