خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه همدان خبر داد

اجرای طرح جوانه‌های صالحین در 72 پايگاه بسیج در شهرستان همدان

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه همدان از اجرای طرح جوانه‌های صالحین در 72 پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۹۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱

حجت الاسلام حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: برنامه‌هاي جوانه‌هاي صالحين كه در حلقه‌هاي شجره طيبه در سطح پايگاه هاي مقاومت اجرا مي‌شود، می‌تواند برنامه مثمرثمری برای پر کردن اوقات فراغت بسیجیان در تابستان باشد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در طول تابستان امسال در دو بازه زمانی در ماه مبارک رمضان و بعد از آن تصریح کرد: این طرح در پايگاه هاي مقاومت محلات برادر و خواهر با مسئوليت بسيج مساجد و محلات و بسيج جامعه زنان اجرایی می‌شود.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه همدان بیان داشت: طرح جوانه هاي صالحين براي غني سازي اوقات فراغت اعضاي حلقه هاي تربيتي در فصل تابستان به منظور ارتقاي دانش معرفتي، بصيرتي، تربيتي و مهارتي اعضاي حلقه ها و شناسايي و جذب افراد مستعد برای عضويت در بسيج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ و انسجام حلقه هاي تربيتي صالحين، هويت بخشي به سازمان حلقه و ايفاي نقش سازماني حلقه ها در فعاليت هاي پايگاه مقاومت و ايجاد شور و نشاط و تقويت روحيه معنوي و تلاش براي سازندگي روحي،اخلاقي و فكري نوجوانان وجوانان از دیگر اهداف این طرح است.

محمدی ابراز داشت: طرح جوانه‌های صالحین بستری برای ارائه الگوهاي مناسب در پر كردن اوقات فراغت متناسب با فرهنگ ديني،انقلابي و ملي است.

وی اضافه کرد: این طرح براي بسيجيان عادي و فعال عضو حلقه هاي تربيتي و همچنين براي بسيجياني كه عضو حلقه هاي صالحين نیستند و آحاد كودكان، نوجوانان و جوانان حوزه استحفاظي هر پايگاه مقاومت برگزار می‌شود.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه همدان یادآور شد: برنامه‌هاي پیش‌بینی شده در این طرح شامل برنامه‌هایی از قبيل قرآني، معارف اسلامي، مهارت هاي فني و حرفه اي، علمي، فرهنگي و هنري، ورزشي، بصيرت سياسي و عمليات و امداد و نجات می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پايگاه هاي مقاومت محله ها در این طرح ثبت‌نام کنند، بیان داشت: اطلاع رساني به صورت نصب بنر در پايگاه ها و سطح شهر و اعلام عمومي در 78 پايگاه شامل 40 پايگاه خواهر و 38 پايگاه برادر انجام شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: سهميه شهرستان همدان در اجرای طرح جوانه‌های صالحین 72 پايگاه است که این میزان تحقق یافته و این طرح در پایگاه‌ها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برنامه‌هاي ثابت حلقه هاي صالحين نیز در طول تابستان در پايگاه ها برگزار می‌شود، گفت: اين طرح براي دومين سال پیاپی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه همدان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان تصریح کرد: باید تركيبي از برنامه‌هاي تربيتي و معرفتي، اردويي و ورزشي و بيشتر برنامه هاي جذاب برای نوجوانان و جوانان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات