خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه قهاوند خبر داد

ثبت‌نام 600 نفر در طرح جوانه‌های صالحین در قهاوند

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه قهاوند با اشاره به اجرای طرح جوانه‌های صالحین در قهاوند و پیش‌بینی حضور 800 نفر در این طرح گفت: تاکنون 600 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۱۹۸۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
حجت الاسلام بهزاد یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قهاوند با اشاره به اجرای طرح جوانه‌های صالحین در قهاوند اظهار داشت: در این طرح برنامه هایی از قبیل روخوانی و روانخوانی قران کریم، آموزش نماز، حفظ سوره هایی از قرآن، محفل انس با قرآن کریم و برخی برنامه های فرهنگی و مذهبی دیگر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به زمان اجرای برنامه افزود: این طرح در دو بازه زمانی از 25 خرداد تا 26 تیر ماه طی ماه مبارک رمضان و از 26 تیر ماه تا 31 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه قهاوند بیان داشت: طرح جوانه‌های صالحین در راستای غنی سازی اوقات کودکان و نوجوانان و سایر بسیجیان تدارک دیده شده که بیشتر در زمینه فرهنگی، دینی، مذهبی و بصیرتی است.

وی یادآور شد: در این طرح برای خواهران بسیجی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل خیاطی، گلدوزی و سفره آرایی و برای برادران نیز کلاس‌های احکام، حفظ و قرائت قرآن و... در نظر گرفته شده است.

یوسفی با بیان اینکه این طرح در رده‌های سنی کودکان، نونهالان، نوجوانان و جوانان اجر می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ارسال پیامک، و حضور در پایگاه و حوزه‌های مقاومت بسیج در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی در خصوص طرح از طریق فضاسازی و نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و مقابل مراکز و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، ارسال پیامک و... ادامه داد: پیش‌بینی حضور 800 نفر در طرح جوانه‌های صالحین در قهاوند را داریم که تاکنون حدود 600 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه قهاوندتصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتب، مشاوره ازدواج و خانواده، نشست های افزایش جمعیت، تهیه برشور و کلیپ، کارگاه های آموزش کامپیوتر و پرورش زنبور عسل نیز از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در ایام تابستان است.

وی ابراز داشت: در سال‌های گذشته نیز برنامه‌هایی برای اوقات فرغت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد اما تحت عنوان طرح جوانه‌های صالحین برای دومین سال برگزار می‌شود.

یوسفی با اشاره به برنامه ‌ریزی درست و مفید برای اوقات فراغت تأکید کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان در سن رشد و تأثیرپذیری قرار دارند در صورت نبود برنامه‌های مفید و مفرح به سوی برنامه‌های دیگر کشیده شده و استعداد خود را در زمینه‌های نامناسب هدر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان مفید است که قدرت جذب به سوی خدا و بازدارندگی از جبهه مقابل را داشته باشند از قبیل برنامه‌های ورزشی، تفریحی، معنوی و فرهنگی که در کنار پر کردن اوقات فراغت آنها سرشار از نشاط و معنویت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات