ماینده کشور فرانسه در مسابقات قرآن:

تلاوت قرآن باید زمینه‌ای برای تدبر در آن باشد

نماینده کشور فرانسه در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم می‌گوید: نباید فقط به قرائت و حفظ قرآن مشغول شویم بلکه تلاوت قرآن را باید زمینه‌ای برای تدبر در آن بدانیم.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۵۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آرمین رحیم زاده، نماینده کشور فرانسه در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم،  بر لزوم حمایت از مردم مظلوم جهان تاکید کرد و گفت: این آرزوی دیرینه امت اسلام تنها در سایه همدلی بین مسلمانان و وحدت آنها امکان پذیر است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهبر مسلمانان جهان، آیت الله العظمی خامنه‌ای، به طور مداوم درباره بیداری اسلامی تاکید می‌کنند. ما هم به عنوان مسلمان باید نسبت به اتفاقاتی که در جامعه جهانی روی می دهد بیدار و آگاه باشیم و فقط به قرائت و حفظ قرآن مشغول نشویم. بلکه تلاوت و حفظ آیه های قرآن را زمینه‌ای برای تدبر و تامل بدانیم و اوضاع امروز جهان را با دستورات قرآن بسنجیم و موضع اسلامی را در برابر حوادث و اتفاق‌های دنیا داشته باشیم.

رحیم زاده افزود: نکته قابل توجه این است که تاکیدات مکرر قرآن کریم مبنی بر همدلی و هم زبانی میان مسلمانان، تنها به دوره خاصی از تاریخ زندگی انسان اختصاص ندارد. بلکه دستورات این کتاب آسمانی پایدار و همیشگی است و همه انسان های مسلمان و آزاده در تمام نقاط این کره خاکی را شامل می شود.

قاری بین المللی اهل کشور فرانسه تصریح کرد: همه مسلمانان و به ویژه افراد مانوس با قرآن کریم باید اتحاد و همدلی با سایر برادران دینی خود را به عنوان یک مسئولیت الهی و دینی تلقی کنند.

ارسال نظرات