خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی:

تحقق بازار اسلامی از رویکردهای بسیج اصناف آذربایجان غربی است

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداءگفت: تحقق بازار اسلامی از برنامه ها و رویکردهای مهم سازمان بسیج اصناف اذربایجان غربی محسوب می شود‎.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۳۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار رحیم عباس زاده با تبریک روز اصناف اظهار داشت: اصناف نقش بی بدیلی از آغاز نهضت امام خمینی (ره) از سال 42 در کشور داشتند تا جایی که امام در خصوص این قشر فرمودند:« اصناف اصناف بازوی ستبر نهضت هستند.»

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان با تقدیم شهدایی مثل شهید عراقچی، لاجوردی و رضایی به عنوان شهدای شاخص اصناف نقش تاثیرگذارتری در این زمینه دارند، افزود: اصناف استان آذربایجان غربی نیز اجماع بارزی با روحانیون داشته و همواره قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یاریگر انقلاب اسلامی بوده اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به پشتیبانی و حمایت های مادی و معنوی اصناف از انقلاب اسلامی یادآور شد: نقش بسیج در توسعه اقتصادی جامعه نیز تاثیرگذار بوده است.

سرهنگ عباس زاده با بیان اینکه در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی گام های خوبی از سوی بسیج اصناف با همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت برنامه های مشترک برداشته شده است، تصریح کرد: در شهرستان ها نیز اتاق اصناف در این زمینه خوب عمل کرده اند.

وی حمایت از تولید داخلی و مصرف کالاهای ایرانی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و گفت: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری از سوی اصناف همواره صورت می گیرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی مهم ترین دغدغه اصناف را ورود بی ضابطه کالاهای قاچاق در استان عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه بدون مطالعه که کالاهای خارج از استان در این نمایشگاه ها عرضه می شود از دیگر مشکلات این قشر است.

سرهنگ عباس زاده بر ضرورت کار کارشناسی در خصوص مالیاتی که از اصناف دریافت می شود، تاکید کرد و گفت: به همین منظور جلسات مختلف و مشترکی برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش با حضور روسای اتاق اصناف و اتحادیه ها در حضور استاندار گفت: دغدغه های اصناف استان در این همایش به استاندار انتقال داده شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی از برگزاری جلسه اصناف با حضور فرمانده سپاه شهرستان ارومیه خبر داد و گفت: جلسه ای نیز با حضور هئیت رئیسه اتاق اصناف و شهرداری در خصوص وصول مالیات برگزار شده است.

سرهنگ عباس زاده با بیان اینکه در حال حاضر برای هر 30در استان آذربایجان غربی یک واحد صنفی فعال است، افزود: به دلیل بیکاری مردم به راه اندازی واحد صنفی روی می آورند.

وی از آموزش احکام بازار در زمان صدور و تمدید جواز برای اصناف خبر داد و افزود: از اول خرداد این طرح اجرایی شده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در قالب این طرح کتاب ها توزیع و این دوره آموزشی برگزار می شود، افزود: تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف برای تحقق بازار اسلامی در این زمینه منعقد شده است.

سرهنگ عباس زاده از همکاری اصناف استان در برگزاری برنامه های راهیان نور و ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در ایام و مناسبت ها نیز اصناف پشگام هستند.

وی با بیان اینکه این استان دارای 250 شهید سرافراز است، افزود: امسال در چهار شهرستان،چهار یادواره شهید برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به موفقیت های بسیج اصناف گفت: در سال 92 معرفی فرمانده نمونه کشوری، کسب رتبه اول توسط رئیس شورای قشر و کسب رتبه های مختلف در جشنواره مالک اشتر از موفقیت های این سازمان است.

سرهنگ عباس زاده با بیان اینکه در سال 93 نیز این سازمان رتبه نخست کشوری را به دست آورده است،خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خاص استان حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای بی رویه ضروری است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اقامه نماز اصناف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اصناف گفت: اقامه نماز جماعت اول وقت در مراکز، بازار،پاساژها و مجتمع های تجاری از تاکیدات است.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه شهداء آذربایجان غربی نقش رسانه ها را در حمایت از تولیدات داخلی برجسته دانست و افزود: گسترش شهرک های صنفی و مجتمع های صنفی برای جلوگیری از ورود شغل های مزاحم به محدوده شهری ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵ پایگاه بسیج اصناف فعال است،افزود: ۱۵هزار و ۸۰۰ نفر به صورت عادی و فعال در این پایگاه ها فعالیت می کنند.

سرهنگ عباس زاده خاطرنشان کرد: همزمان با روز اصناف از خانواده ها و فرزندان شهدای اصناف دیدارهایی از سوی بسیج اصناف آذربایجان غربی صورت می گیرد.

ارسال نظرات