ماجرای پژوهشگاهی که حدود ۱۰ سال از نقشه وزارت علوم پاک شد

رییس پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی از ماجرای پاک‌شدن ۱۰ ساله پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از نقشه وزارت علوم پرده برداشت.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۸۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مژگان اسماعیلی  با بیان اینکه 10 سال بود که پژوهشگاه دچار آسیب‌های شدید بود و حتی از روی نقشه وزارت علوم پاک بودیم اظهار داشت: با این وجود خیلی نمی‌توان توقع داشت این مرکز به تمام اهداف خود برسد چراکه پژوهشگاه میراث فرهنگی به عنوان مرکز فرهنگی که از سال 75 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش با 5 پژوهشکده به عنوان بازوی علمی و مغز متفکر حوزه اجرایی سازمان ایجاد شد.

وی اضافه کرد: به مدت کمتر از 10 سال در دوران دولت نهم و دهم چارت سازمان میراث فرهنگی را تغییر دادند و این کار موجب شد در جایگاهی بعد از پست‌های اجرایی قرار گرفتیم و دلیل آن هم این بود که نگاهبه ما، نگاه درآمدی باشد؛ در حالی که ما تولید علم می‌کنیم و این تولید به حفظ میراث فرهنگی کمک می‌کرد اما از ما درخواست می‌شد که باید درآمدزا باشیم درحالی که رسالت ما این نبود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های گذشته جوانان ما به فرهنگ و عقبه تاریخی خود برگشته‌اند و این جای خوشحالی دارد اظهار داشت:‌ پیگیری افتخارات گذشته ایران از سوی جوانان اهمیت فراوانی دارد و حس غرور و بالندگی که ما در گذشته افتخارات زیادی را داشتیم به جوانان اعتماد به نفس می‌دهد.

اسماعیلی اضافه کرد: به این نکته باید توجه داشت که متاسفانه جوانان‌مان در عین حال نمی‌دانند چگونه باید به این فرهنگ نزدیک شوند و برخی از من سوال می‌کنند که ما خیلی دوست داریم به گذشته تاریخی خود و دورانی که باعث افتخار بودیم برگردیم چرا که ایرانیان اولین یکتاپرستان عالم بودند و نخستین کسانی بودند که به حقوق مردم احترام می‌گذاشتند که آثار ادبی ما مبین این موضوع است.

رییس پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان اینکه سوال بین جوانان این است که ما چرا اینقدر در 300 سال گذشته دچار افول و سرگشتگی شدیم و چگونه از اوج به حضیض رسیدیم و الان نیز چطور باید به اوج خود برگردیم یادآور شد:‌ موفقیت ما در این است که گذشته ما که به صورت مکتوب است به صورت مصور درآوریم و با تکنولوژی روز بتوانیم به جوانان ارائه دهیم.

ارسال نظرات