گزارش/

سومین ظهورسیاسی همسرهاشمی با یک نکته خارق العاده/ فائزه هاشمی:گفتند فعلاًدرباره مهدی مصاحبه نکن +صوت

عفت مرعشی سال ۵۸ اعضای گروهک فرقان را با تعبیر «پدرسوخته» خطاب کرد و سال ۸۸ با کلیدواژه«تقلب» مردم را به خیابان دعوت کرد، حالا در سال ۹۴ در اعتراض به حکم محکومیت پسرش می‌گوید: «پدرسوختگی و تقلب»
کد خبر: ۸۵۳۰۸۸۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ اولین باری که "عفت مرعشی"، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی خبرساز شد سال 58 بود؛ وقتی که دو نفر از اعضای گروهک فرقان قصد داشتند رفسنجانی را ترور کنند و  او اجازه نداد و سپر بلای شوهرش شد. او خود درباره حادثه اینگونه روایت میکند:
«اول فکر کردم که یکی از پاسدارها آمده؛ اما دیدم نه، غریبه است. پریدم جلو. آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین. خودم را انداختم روی آقای هاشمی و دست‌هایم را دور سر او گرفتم، اما این "پدرسوخته" نیز هیچ ابا نکرد، دستش را زیر دست من آورد و دو تا تیر پشت سر هم خالی کرد. احتمال داد که آقای هاشمی کشته شده است...»
شواهد و ظواهر امر میگویند عفت مرعشی – همسر یکی از بانفوذترین مردان سیاست در ایران – تمایل چندانی برای بروز و ظهور در عرصه سیاسی و و کنش‌گری در این عرصه از خود نشان نداده است؛ او در طول دوره حضور شوهرش در مناصب بالای قدرت در ایران، هیچگاه پست و مسئولیتی نداشته و در هیچ انتخاباتی هم کاندیدا نشده است. اما سیاست، واقعیات متفاوتی را از خصوصیات و ویژگیهای همسرِ مردِ پرنفوذ سیاست ایران را بخصوص در سالهای عزلت هاشمی رفسنجانی، به نمایش گذاشت.
اولین بار در فیلم تبلیغاتی هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بود که جلوه هایی از شخصیت سیاسی عفت مرعشی و نقش پررنگ وی در تصمیمات سیاسی همسرش برای مردم روشن شد؛ آنجا که هاشمی – بعنوان روایتگر فیلم تبلیغاتی خود –به صراحت میگوید که "عفت (در تصمیم هاشمی برای آمدن یا نیامدن در انتخابات)حق وتو دارد..."
دومین عرصه نقش آفرینی سیاسی عفت مرعشی، انتخابات سال 88 بود؛ جایی که پس از انداختن رای خود به صندوق، در حالیکه مسیر کوتاه حسینیه جماران تا منزل را طی میکرد، در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید چه توصیه ای برای مردم دارید ؟ با صراحت هرچه تمامتر گفت: «اگر تقلب شد، مردم بریزند به خیابانها»
این جمله همسر هاشمی، و ویدئوی این سخنان بشدت در فضای رسانه ای داخلی و خارجی بازتاب داشت و تاثیر فراوانی در بحرانی شدن اوضاع در ایام پس از انتخابات 88 گذاشت.
تصوری که از ابتدای انقلاب درباره عفت مرعشی در اذهان مردم وجود داشت، بواسطه نقش آفرینی های پر رنگ و هیجانی وی و البته دختر کوچکترش فائزه در ایام فتنه88، کاملا دگرگون شده بود و حالا وی را بعنوان یکی از سیاسی ترین همسران شخصیتهای سیاسی ایرانی به شمار میآورند.
او همچنین در حاشیه برگزاری دادگاه فائزه و مهدی هاشمی نیز سعی کرد با مانورهای گفتاری و رفتاری خود بر فضای دادرسی و همچنین افکار عمومی تاثیرگذار باشد. اما به هر حال تقلاهای او و خانواده اش زیاد موثر واقع نشد و فرزندان او ناگزیر مجبور به تحمل حبس و محکومیت شده و خواهند شد.
گفته میشود او در ادامه رفتارهای سیاسی _ خانوادگی خود، اخیرا نامه ای را خطاب به برخی بزرگان نوشته و از روند دادگاه مهدی هاشمی گلایه کرده است.
همچنین همسر هاشمی در آخرین کنش سیاسی خود، دادگاه مهدی هاشمی و حکم صادر شده علیه وی را "تقلب و پدرسوخته بازی" توصیف کرده است.
همه رفتارهای سیاسی عفت مرعشی در یک نقطه مشترک است، او زنی غیر سیاسی است تا جایی که پای خانواده اش در میان نباشد؛ وقتی پای اکبر و محسن و فاطمه و فائزه و مهدی و یاسر در میان باشد، او یک کنشگر بشدت احساساتی و هیجانی خواهد شد در دفاع از منافع خانواده اش.

 

1-لیک دانلود صوت همسر هاشمی

 

فائزه هاشمی: گفتند فعلا درباره 'مهدی' مصاحبه نکن +صوت
در حاشیه مراسم ترحیم همسر احمد مرعشی "فائزه هاشمی" و "عفت مرعشی" خواهر و مادر مهدی هاشمی اظهارات قابل تاملی در رابطه با حکم صادر شده برای مهدی هاشمی داشتند که در ذیل با انتشار صوت این اظهارات به آن می‌پردازیم.
 
 
 
 
عصر دیروز مراسم ترحیم بتول زندی همسر احمد مرعشی و والده سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال در مسجد نور تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم "فائزه هاشمی" و "عفت مرعشی" خواهر و مادر مهدی هاشمی اظهارات قابل تاملی در رابطه با حکم صادر شده برای مهدی هاشمی داشتند که در ذیل با انتشار صوت این اظهارات به آن می‌پردازیم:

"فائزه هاشمی" خواهر مهدی هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر نظرتان در رابطه با حکم مهدی هاشمی چیست، گفت: به من گفتند در این مورد مصاحبه نکن تا ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.

  منبع:نسیم آنلاین وباشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/ع



 
 


ارسال نظرات
آخرین اخبار