رئیس پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) :

اشتغال دختران فارغ‌التحصیل بر حضورشان در ورزشگاه‌ها اولویت دارد

رئیس پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) گفت: اشتغال دختران فارغ‌التحصیل بر حضورشان در ورزشگاه‌ها اولویت دارد.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۷۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، فروغ‌الصباح شجاع نوری در واکنش به حضور زنان در ورزشگاه‌ها به ویژه استادیوم مسابقات فوتبال، اظهار داشت: این موضوعات در فرع است و ارزش پرداختن به آن ندارد چراکه مشکلات و مسائل زنان به حضور زنان در ورزشگاه‌ها ختم نمی‌شود؛ درواقع این امر یک بحث فرعی و بی‌اهمیت است.

وی با بیان این‌که دختران امروز جامعه دارای مشکلات فراوانی هستند که مسئولان باید فکری اساسی در این زمینه کنند، گفت: 3 گروه از زنان در آسیب بیشتری قرار دارند که شامل زنان سرپرست‌خانوار، دختران فارغ‌التحصیل بیکار و زنان متأهلی که مردان توانمند دارند ولی مخارجشان را خودشان تهیه می‌کنند، است.

این کارشناس مسائل زنان با اشاره به این‌که باید به 3 گروه فوق اهمیت داد و توجه مسئولان در این زمینه یک ضرورت است، افزود: دختران بیکار هر روز رو به افزایش هستند و هیچ‌ مسئولی به این امر توجه نمی‌کند.

شجاع‌نوری بیان کرد: ازدواج‌، اشتغال، افزایش مرخصی زایمان و طرح بیمه‌زنان‌خانه‌دار موضوعاتی است که هنوز روی زمین مانده است، بنابراین باید مشکلات اساسی زنان حل شود و مسئولان باید به 3 گروه‌ مذکور که آسیب‌پذیر هستند، بیش از بیش توجه کنند.

وی ادامه داد: امروز 11 درصد پسران فارغ‌التحصیل بیکار و بالای 30 درصد دختران فارغ‌التحصیل بیکار هستند که باید برای رفع این امر کار شود و بدانیم اولویت این امور است که نگران‌کننده است نه امور فرعی مانند حضور زنان در ورزشگاه‌ها.

ارسال نظرات