امام جمعه ابرکوه:

«جام رمضان» دسیسه ای برای فرصت سوزی جوانان در ماه میهمانی خدا

حجت الاسلام حسینی ضمن انتقاد شدید از برگزاری «مسابقات جام رمضان» گفت: چرا مسئولین نظام این مشکل کشوری را نمی بینند؟ چرا دولت تدبیر هم تاکنون تدبیری برای این مسابقه نامیمون نیاندیشیده است?
کد خبر: ۸۵۲۹۴۱۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، خطیب جمعه ابرکوه این هفته در بخش اول سخنان خود به ادامه مبحث شاخصه های جامعه علوی پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت حُسن خلق در جامعه گفت: یکی از شاخصه های بزرگ اجتماعی رسول خدا و علی مرتضی علیهما السلام، حسن خلق و خوش رفتاری آنها با مردم بوده است.

وی با بیان این که یکی از نتایج حسن خلق اجتماعی، دلشادی انسان است افزود: اگرمیخواهید درجامعه شخصیت اجتماعی مقبول ومحبوب داشته باشید سعی کنید اخلاق اجتماعیتان دینی باشد چرا که بد اخلاقی مایه زندگی تلخ و نکبت بار و خود رنجاندن و آزرده کردن نفس است.

حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم خود به ماه ضیافت الله اشاره کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم با معرفت به مراسم ضیافت الهی وارد شویم هنر کرده ایم، چرا که اولین شرط ورود آن است که مراتب اخلاص در نیت و عمل و بیرون کردن حب نفس و حب دنیا و حب جاه از قلب، برای کسب شایستگی این ورود را داشته باشیم.

حسینی تاکید کرد: همه و همه باید حرمت ماه خدا را نگه دارند، حتی افراد مریض، مسافر و معذور، نباید در جمع عمومی تظاهر به روزه خواری کنند. اگر در روز ماه رمضان غذا خوری ها فروش علنی دارند باید با آنها برخورد شود- نیروی انتظامی باید جو جامعه را ایمانی کند.

امام جمعه ابرکوه به 31خرداد سالروز شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و گفت حضور مقتدرانه این شهید در لبنان  و در کنار امام موسی صدر، ماندگارترین خاطره را برای شیعیان لبنان و بازگشت پیروز مندانه اش به وطن پس از 23 سال دوری و تشکیل نخستین گروه از سپاه پاسداران در سعد آباد و حضور در تمام عرصه های عشق و ایثار هم از خاطرات ماندگار این شهید والا مقام در عرصه داخلی کشور است.

وی در ادامه به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع رسانی اشاره کرد و اظهار داشت:این نهاد فرهنگی تبلیغی در راستای هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی و مذهبی برنامه ریزی و فعالیت دارد.

خطیب جمعه ابرکوه به اول تیر آغاز هفته قوه قضائیه اشاره کرد وضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و در راستای توصیه های مقام معظم رهبری که فرمودند: اگر امنیت را می خواهیم باید دست مفسد و شکننده قانون بسته شود، گفت: توقع از قوه قضائیه این است که کاری کنند مردم طعم شیرین عدالت را در جامعه احساس کنند.


وی ادامه داد: احکامی که قاطعانه در مورد آقازاده ها و دیگر اقشار صادر می شود و همه در برابر قانون یکسان لحاظ می شوند، نور امید را در دل مردم تابانده و امیدوارم پرونده های مردم بدون اطاله و حُب و بغض و جریان سازی های سیاسی و غیر سیاسی، رسیدگی شود.

خطیب جمعه شهرستان ضمن تشکر ویژه از فعالیت مفید و وضعیت دادگستری شهرستان در همه زمینه ها توصیه کرد: به طور جدی به بحث زمین خواری رسیدگی شود و بدون اغماض با آنان برخورد کنند.

امام جمعه ابرکوه برگزاری مسابقه جام رمضان در کشور را یک دسیسه خواند و گفت: متأسفانه سال ها است که شاهد برگزاری مسابقات ورزشی در قالب جام رمضان در کشور، همزمان با ماه تطهیر دل، تزکیه نفس و گرایش به مسجد که جوانان باید با ذوق مساجد را پر کنند؛ هستیم.


وی اذعان داشت: سوال اینجا است چرا مسئولین جام رجب یا شعبان همزمان با اعیاد اجرا نمی کنند؟ چرا دست دسیسه آمده و به این بهانه جوانان را به سمت مسابقه ای کشانده که هر شب در پایانش بحث و مجادله و گاهی منازعه است؟؟؟


حسینی متذکر شد:"جام رمضان" دسیسه ای برای فرصت سوزی جوانان در ماه میهمانی خدا است، چرا مسئولین نظام این مشکل کشوری را نمی بینند؟ چرا دولت تدبیر هم تاکنون تدبیری برای این مسابقه نامیمون نیاندیشیده است.

امام جمعه ابرکوه با گرامیداشت یاد 270 شهید غواص و غیرغواص خاطر نشان کرد: اینان با دستان بسته داستان ماندگار خود را در سینه تاریخ ثبت کردند و پیام دادند که راه نجات در خودکفائی، مقاومت و اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی است، نه اینکه راهکار آب خوردن خود را در حل شدن مشکل تحریم بدانیم!

حسینی گستاخی روزنامه اصلاح طلب آرمان را با کشیدن تصویری موهن و برهنه از شهدای غواص با بالهای کرکس محکوم کرد و گفت: ننگ و نفرین بر شما! آیا حق شهدا این است ؟! سرسپردگی به مثلث شوم امریکا و انگلیس و اسرائیل و خدمت به اربابان بیگانه تا چه حد؟!

ارسال نظرات