با حضور جمعی از مسئولان؛

کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در ایجرود برگزار شد

کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر به همت سپاه ناحیه ایجرود در مصلی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۹۲۳۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، حجت‌الاسلام باقر مقدمی امام جمعه ایجرود در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در مصلی این شهرستان اظهار کرد: برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه باید از خودمان شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ نظامی نتوانسته‌اند اهداف خود را پیش ببرند، تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند با استفاده از ماهواره‌ها ریشه امر به معروف را در کشور از بین ببرند.

امام جمعه ایجرود با تاکید بر پاسداشت خون شهدا اظهار کرد: عزت و آرامش کشور مدیون خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند هیچ پیشرفتی حاصل نمی شد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در لابه لای زندگی ما گنجانده شود، زیرا حائز اهمیت است و اگر در این باره کوتاهی کنیم،باید در برابر شهدا پاسخگوی این کوتاهی باشیم.

مقدمی در ادامه با اشاره به فرصت به وجود در ماه مبارک رمضان برای تزکیه روح و نفس بیان کرد: مبارک رمضان بهترین فرصت برای امربه معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد : ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خود سازی است و بر همه مسلمانان واجب است که علاوه بر خود سازی، الگوی دیگران در امر به و نهی از منکر باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود نیز در این مراسم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمیه فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی بسجیان است.

مجید لطیفی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند، روحیه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه از بین ببرند، افزود: یکی از روش‌های دشمنان ترویج و تبلیغ برنامه‌های ماهواره است که با استفاده از این وسیله قشر جوان جامعه را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر را باید از پایگاه‌های صالحین آغاز کرد، اظهار داشت: حلقه‌های صالحین که متشکل از نوجوانان و جوانان است بهترین بستر فکری برای آگاهی از موضوعات مختلف است.

مسئول مسئول دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه السلام ) که کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره ای در برابر دریاست، افزود: انعطاف پذیری در راستای امر به معروف و نهی از منکر ازخصوصیات آمران به معروف و ناهیان منکر است.

سرهنگ اسکندری با بیان جمله ای از شهید محمد جهان آرا که اگر ایمانتان سقوط کند، خرمشهر هم سقوط می کند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به اعتقاد و ایمان قوی وابسته است چراکه اگرشخصی دارای اعتقاد و ایمان قویباشد در برابر هجمه دشمن مقاومت خواهد داشت.

اسکندری با بیان اینکه اگر پنجاه درصد امر به معروف و نهی ازمنکر در محلات اجرا شوددیگر نیازی به کلانتری و دادگستری نداریم ، تصریح کرد: برای انجام امر به معروف و نهی از منکر از امام جماعت مسجد کمک بگیریم چرا که در دین و احکام روحانی عالم است.

وی با اشاره به اثرات مخرب ماهواره ، افزود: نقش اصلی را در خانواده بانوان ایفا می کنند، بنابراین این مادران ما هستند که می توانند مانع ورود بیگانگان از طریق ماهواره به افکار جوانان باشند.

کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر به همت سپاه ناحیه ایجرود در مصلی این شهرستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر به همت سپاه ناحیه ایجرود در مصلی این شهرستان برگزار شد.

در پایان این مراسم از نمایشگاه دجالواره باز دید شد.

ارسال نظرات