دوستی در جلسه علنی شورای شهر:

این چه عدالتی است که به پورشه‌سوار ساکن زعفرانیه هم یارانه می‌دهند

عضو شورای شهر تهران گفت: این چه عدالتی است که به فردی که در خیابان زعفرانیه زندگی می‌کند و خودروی پورشه دارد، ماهانه ۴۵ هزار تومان پرداخت می‌شود و به فردی که در الیگودرز یا هرمزگان زندگی می‌کند همین مبلغ پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۱۷
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل دوستی در یکصدوشصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور به تحلیلی از عملکرد دولت‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: از سال 57 تا 58 بازرگان سکان مدیریت کشور را براساس فرمان رهبری به عهده گرفت.

بر اساس اعتقاد دوستی، می‌توان آن دوران را دوران تثبیت انقلاب نامید.

وی افزود: از سال 58 تا 60 شورای انقلاب، دولت بنی‌صدر خائن و دولت شهید رجایی و باهنر شکل گرفت و بحران‌های شدیدی در کشور حادث شد. فتنه‌های عجیب و غریبی به دنبال ضربه به نظام بود اما با درایت امام، دشمنان نتوانستند کاری کنند. هر چند شهدایی چون شهید مطهری، باهنر، رجایی و... تقدیم انقلاب شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: از مهر سال 60 تا 68 نیز سکان اجرایی کشور به دست آیت‌الله خامنه‌ای افتاد و با زحمات ایشان و نخست‌وزیر وقت دوران جنگ با عزت پیش رفت و اجازه تجاوز دشمنان به خاک ایران داده نشد و با رهبری خردمندانه امام راحل این بحران نیز پشت سر گذاشته شد. از سال 68 تا 76 دوران سازندگی با ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد، هر چند به دلیل نقدینگی زیاد و کارهای عمرانی بالا تورم به 40 درصد رسید. 

دوستی همچنین مدعی شد: سال 76 تا 84 دوران طلایی با رئیس دولت اصلاحات گذرانده و کشور براساس یک نظم مالی اداره شد و وی توانست دوران سازندگی را ادامه دهد و از سال 84 تا 92 یعنی در زمان ریاست احمدی‌نژاد چند اتفاق مهم افتاد که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌نظیر بود. یکی از آنها که امروز کشور را درگیر کرده، تحریم است. در این دوران تحریم‌ها باعث شد انضباط مالی، گردش مالی و پولی کشور برهم بخورد. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: عامل دوم که ما را درگیر کرده یارانه‌هاست، امروز دولت باید 42 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کند که این رقم می‌تواند صرف کارآفرینی و تولید شود اما به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و متاسفانه در سبد خوراکی مردم قرار می‌گیرد. 

دوستی تصریح کرد: همه دلسوزان نظام و همه کسانی که برای این نظام زحمت کشیده‌اند باید بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای کمک کنند تا بتوانند این دو پدیده را مدیریت کنند، اگر واقعاً ثروتمندان شناسایی نمی‌شوند یا نمی‌خواهند با حکومت همراهی کنند، اقشار آسیب‌پذیر را شناسایی کنیم. اگر دولت نمی‌تواند دهک‌های ثروتمند را قطع کند و جای 45 هزار تومان ماهانه به اقشار ضعیف 100 هزار تومان پرداخت شود. 

وی خاطرنشان کرد: این چه عدالتی است که به فردی که در خیابان زعفرانیه زندگی می‌کند و خودروی پورشه دارد، ماهانه 45 هزار تومان پرداخت می‌شود و به فردی که در الیگودرز یا هرمزگان زندگی می‌کند همین مبلغ پرداخت می‌شود. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: بعد از دیدار با مقام معظم رهبری استراتژی از سوی ایشان تعیین شد و براساس قوانین جاری فرمودند وظیفه شوراها هدایت، حمایت و نظارت است. اعتقاد راسخ داریم که در هدایت و حمایت شهرداری تهران دریغ نکرده‌ایم و آنچه خواسته‌اند در این جهت انجام داده‌ایم، به عنوان مثال تصویب برنامه پنجساله دوم شهرداری و تصویب بودجه‌های سنواتی شهرداری تهران از جمله اقدامات حمایتی و هدایتی شورای شهر است اما در بعد نظارت ضعف شدیدی داریم و نظارت را به شکلی سیاسی دیده‌ایم.

دوستی ادامه داد: علت اصلی این ضعف نظارت نیز قانون است و در این بین کمیسیون نظارت و معاونت نظارت شورا نیز با توجه به آنچه قانون تعیین کرده نیز به خوبی عمل نکرده‌اند، دلیل دیگر مقاومت یا عدم پذیرش مدیریت یکپارچه شهری است چرا که آنها فکر می‌کنند ما قصد داریم مچ‌گیری کنیم.

وی افزود: در دنیای کنونی و در پایتخت‌های سبز و روان جهان معمولا شهرهایی مطلوب هستند که 4 مولفه اصلی شامل فرودگاه، حمل و نقل عمومی روان، یادمان یا برج و مراکز تفریحی و فرهنگی داشته باشند. اعتقاد دارم امروزه در ارتباط با فرودگاه‌ها نمی‌توانیم بین پروژه‌های توسعه یافته بگوییم فرودگاه ما رجزخوانی می‌کند. از وزارت راه می‌خواهم در 2 سال باقی‌مانده توجه ویژه‌ای به فرودگاه امام داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در خصوص مترو نیز معتقد هستم شهردار تهران زحمات بسیاری کشیده و بیش از200 کیلومتر خط مترو در حال احداث است. در جوار برج میلاد نیز گودی وجود دارد که سالها به حال خود رها شده و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر آن هستیم. 

دوستی خاطرنشان کرد: اگر به 4 موردی که به آنها اشاره کردم در 2 سال باقی‌مانده بپردازیم می‌توان گفت به سرمنزل مقصود دست یافته‌ایم. 

ارسال نظرات