دارایی در گفتگو با بسیج؛

مسئولین تفرقه‌افکنی نکنند

زنان ایرانی خواهان حضور در ورزشگاههای مردان نیستند...
کد خبر: ۸۵۲۸۳۹۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

سید عیسی دارایی عضو کمیسیون شوراها و نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: ملت ما شیعه و دارای عقاید خاص دینی هستند و تکلیف مردم در این زمینه کاملا مشخص است.

دارایی افزود: امروز ما شیعیان از مراجع تقلید می کنیم و همه ما در مسائل شرعی نگاهمان به مراجع تقلید است.

وی گفت: مراجع به شدت با این مسئله مخالفت می کنند و ما که پیرو ایشان هستیم باید اطاعت کنیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: در کشوری که بالای دویست هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و در حال حاضر هم شهید می دهد نمی شود هر کسی برای خود مجتهد شده و هر آنچه به ذهنش می رسد انجام دهد.

دارایی تصریح کرد: باید در این مسئله نیز گوشمان به حرف مراجع باشد و من اعتقاد دارم که این قضیه نباید اتفاق بیفتد.

وی گفت: زنان شیعه کشور ما این مسئله را پذیرفته اند که نباید در ورزشگاه آقایان حضور پیدا کنند و این مسئولین هستند که مرتب این مسائل را مطرح می کنند تا بین مردم باب شود.

دارایی با بیان اینکه مردم پذیرفته اند که خواهران و بانوان آنها نباید در جایی که همه نوع حرفی در آن رد و بدل می شود حضور پیدا کنند خاطرنشان کرد: در ورزشگاه ها حرف هایی زده می شود که انسان از گفتن آنها شرم می کند و بانوان هرگز به خوداجازه نمی هند که در چنین مکان هایی حاضر شوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: عده ای اصرار دارند بگویند که مشکل ما حضور بانوان در ورزشگاه ها است و با این اقدامات می خواهند وحدت و همدلی و همزبانی را بر هم بزنند.

نماینده مردم خوزستان در خاتمه بار دیگر با تأکید بر اینکه زنان کشور اسلامی ما خواستار حضور در در چنین جاهایی که مراجع مخالفند نمی باشند اظهار داشت: مسئولین رده بالا باید با این افراد برخورد کنند که باعث تفرقه در بین ملت ایران نشوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، ورود بانوان به سالن‌های ورزشی مختص آقایان و بالعکس تحت هر عنوان (تماشاگر و ...)"مغایر با قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 است.
ارسال نظرات