26 خرداد ماه؛

«برج قحطی» در یزد رونمایی می شود

کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان با موضوع انقلاب اسلامی 26 خرداد در یزد رونمایی می شود.
کد خبر: ۸۵۲۸۲۰۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ کتاب «برج قحطی» نوشته هادی حکیمیان با موضوع انقلاب اسلامی 26 خرداد در یزد رونمایی می شود.

این کتاب دومین اثر بلند داستانی هادی حکیمیان است که در 438 صفحه و هفت فصل به موضوع انقلاب اسلامی در یزد می پردازد و بخش هایی از تاریخ معاصر ایران و مبارزات مردم علیه حکام زر و زور در دوران قاجار و پهلوی را روایت می کند.


وی نگارش این رمان را به پیشنهاد زنده یاد امیر حسین فردی آغاز کرد، خودش می گوید: «مرحوم فردی به عنوان پایه گذار جریان رمان انقلاب اسلامی عقیده داشت در همه استان ها نویسندگان بومی باید اقدام به نگارش داستان و رمان هایی با موضوع انقلاب اسلامی بکنند تا در نهایت به یک تصویر کامل از انقلاب اسلامی در ادبیات داستانی برسیم».

هادی حکیمیان مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری یزد و از نویسندگان مطرح استان طی پنج سال این رمان را نوشته و قرار است 26 خرداد در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، استادان و نویسندگان رونمایی شود.

تمام حوادث و وقایع داستانی این رمان در شهر یزد اتفاق می افتد و نویسنده سعی کرده علاوه بر تبیین برخی از آداب، رسوم و فرهنگ غنی مردمان دیار دارالعباده، اصطلاحات و واژه های بومی و محلی یزد را به مخاطب ارائه دهد.

به گفته مجید قیصری از نویسندگان برجسته کشور انتشار رمان برج قحطی به منزله پایه گذاری و سنگ بنای رمان نویسی بومی در محدوده جغرافیایی استان یزد است.

رمان برج قحطی در شمارگان هزار و 200 نسخه در قطع رقعی، توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه شد.

این اثر سال گذشته در نخستین جشنواره سراسری داستان اشراق حائز رتبه اول رمان در بخش ویژه پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) شده است.

از این نویسنده یزدی همچنین مجموعه داستان «گل انارها را باد می برد» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سال 86  برنده کتاب سال جشنواره شهید حبیب غنی پور شده است. وی هم اکنون رمان های «تنگه زاغ» و «خواب پلنگ» با موضوع کودک و نوجوان را در دست چاپ دارد.
رمان «برج قحطی» سه شنبه 26 خرداد ماه ساعت 20:30 در محل کتابخانه وزیری یزد رونمایی می شود. 

منبع:حوزه هنری یزد

ارسال نظرات