آیت الله موحدی کرمانی در همایش ائمه جماعات استان تهران:

روحانیت مبارز همیشه یاور امام و رهبری خواهد بود

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: گرایش مردم هنوز به روحانیون خدوم است و باید تلاش کنیم که اعتماد مردم را به نسبت به روحانیت بیشتر کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۵۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همایش ائمه جماعات استان تهران که در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه ایران و انقلاب اسلامی گفت: روحانیت در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان ایستاد و آن‌ها را شکست داد و توطئه‌های آنان را نیز در هر مقطعی خنثی کرد.

وی نقش روحانیت در حمایت از نظام ولایت را یادآور شد و افزود: روحانیت مبارز در هر مقطعی یار امام و رهبری بوده است و ما از خدا می‌خواهیم که باز هم بازوی قوی برای رهبری باشید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر لزوم توجه به مهار امیال نفسانی گفت: قدرت‌های جهانی قطعا نمی‌توانند کاری از پیش ببرند ولی اگر من و شما به امیال داخلی خود توجه نکنیم می‌توانیم آسیب ببینیم.

وی ادامه داد: روحانیت مبارز باید جایگاه خود را بشناسد و بداند در کدام نظام شریعت قرار دارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: علما جایگاه انبیا به عنوان وارثان آنان را دارند و همان وظایف نیز برعهده علما خواهد بود و دقیقا از همان راهی که انبیا پیروز شدند علما نیز می‌توانند از همان راه پیروز شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر مانند انبیا عمل کردیم می‌توانیم خود را امانتدار حرکت آنان بدانیم.

وی با اشاره به شیوه برخورد انبیا با افراد مختلف در جامعه تصریح کرد: انبیا در مقابل افراد جاهل حلیم بودند و با همین حلم توانستند پیروز شوند و انسان‌های متحجر و جاهل را به سمت خداوند هدایت کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن و روایات و توصیه این دو به استقامت در برابر مستکبران گفت: خداوند به روحانیت می‌گوید که از ابرقدرتها و استکبار نترس چون هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند غلطی را انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر نقش حکومت و دولت و روحانیون در هدایت جامعه اظهار داشت: آنچه از یک مسئول حکومتی انتظار می‌رود جدای از آن چیزی است که از یک فرد عادی در جامعه انتظار داریم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جایگاه امام خمینی در عزت بخشی به روحانیت و جامعه خاطرنشان کرد: مهمترین کار امام این بود که به مسلمین عزت داد و اکنون نیز می‌بینیم که گرایش مردم به روحانیت خدوم و در مسائل سیاسی هنوز مردم نظر روحانیت را می‌خواهند و ما نیز باید تلاش کنیم که اعتماد مردم را نسبت به روحانیت بیشتر کنیم.
ارسال نظرات