عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سیاست خارجه قوی، تضمین‌کننده اقتصاد شکوفاست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست خارجه قوی و تعامل‌ساز، تضمین‌کننده اقتصاد شکوفا در کشور است.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۲۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی منصوری آرانی شامگاه یکشنبه در جشن دومین سال حماسه 24خرداد در تالار کوثر اصفهان اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت هستیم، بنابراین باید ببینیم تا چه میزان توان عملیاتی کردن آن را داریم.

وی بیان کرد: معتقدیم که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و به پشتوانه مردم، دولت و مجلس باید در این شرایط حساس در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند بر مشکلات چیره شوند.

نماینده مردم کاشان در مجلس تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بحث اقتصاد شکوفا را در شرایطی مطرح کنیم که یک سیاست خارجه غیرمنسجم و خلاف عقلانیت داشته باشیم، دولت یازدهم با محور قرار دادن سیاست خارجه سعی کرده موضوعات مختلفی همچون اقتصاد داخلی را بهبود بخشد.

وی عنوان کرد: اینکه سرمایه‌گذار در عین وجود یک سیاست خارجه نادرست، به کشور ورود و سرمایه‌گذاری کند باوری غلط است.

منصوری آرانی تاکید کرد: صدور 4 قطعنامه سنگین شورای امنیت علیه ایران، نمی‌تواند اقتصاد شکوفا را به وجود آورد و به تبع آن بیکاری را به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم در بحث سیاست خارجه، بسط و توسعه افزایش ارتباطات با دیگر کشورهای جهان است، گفت: سیاست تنش‌زدایی از دیگر اولویت‌های دولت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: رسیدن به نقطه اعتماد برای دیگر کشورها آن هم در شرایطی که دور تا دور ما را آشوب و تنش فرا گرفته، ارزشمند است و دولت یازدهم به خوبی در حال حاضر در بحث سیاست خارجه فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: رفتار دولت در سیاست خارجه فهیمانه است و هرگونه رفتار و گفتاری که در نهایت منجر به تخریب دولت شود، پسندیده نیست.

منصوری‌آرانی با اشاره به خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده کشورمان به خطوط قرمز معتقد و تا به امروز هیچ‌گاه از این خطوط تخطی نکرده است اگرچه ممکن است تاکتیک‌ها و نظرات متفاوت باشد.
ارسال نظرات