کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ري خبر داد:

توسعه کلاس‌هاي آمادگي بارداری و زایمان

اعظم پناهي کارشناس مادران شبکه شهرري از توسعه کلاس‌هاي آمادگي زايمان به‌منظور دسترسي آسان مردم خبر داد
کد خبر: ۸۵۲۷۶۸۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛بارداري و زايمان يک‌روند فيزيولوژيک و طبيعي است که در طي آن بدن فرد دچار تغييراتي مي‌شود که در صورت آگاهي و آموزش مي‌تواند به‌سادگي با اين تغييرات کنار بيايد و با سلامت اين دوران را سپري کند. کلاس‌هاي آموزش زايمان با همين هدف تشکيل‌شده و در آن زنان باردار با تغييرات طبيعي، نرمش‌هاي مناسب، تکنيک‌هاي تنفس صحيح، ريلکسيشن و اصلاح وضعيت آشنا مي‌شوند.

پناهي کارشناس مادران شبکه بهداشت شهرستان ري در اين رابطه گفت: هم‌اکنون اين کلاس‌ها در مرکز بهداشتي درماني حسن‌آباد تشکيل مي‌شود و هدف از توسعه اين مراکز دسترسي آسان گروه بيشتري از مادران به اين آموزش‌هاست.

وي ادامه داد: در حال حاضر بررسي‌هاي لازم جهت راه‌اندازي اتاق ويژه کلاس‌ها دريکي از مراکز بهداشتي درماني منطقه شهرري انجام‌شده و اميدواريم به‌زودي دومين واحد آموزشي افتتاح شود.

کارشناس مادران در ادامه گفت: هم‌انديشي‌هاي لازم به‌منظور جلب حمايت بخش خصوصي نيز در اين رابطه صورت گرفته و فراخوان عمومي از طريق پيامک و سايت شبکه انجام‌شده است و ماماهاي علاقه‌مند واجد شرايط مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر و عقد قرارداد با واحد بهداشت خانواده شبکه تماس گرفته و از جزئيات برنامه مطلع شوند

ارسال نظرات