خبرهای داغ:
با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی:

مراسم بزرگ اخلاق شهرستانی در سپاه بوکان برگزار شد

مراسم بزرگ اخلاق شهرستانی با دعوت و حضور گسترده خانواده های بسیجیان پایگاه ویژه شهید شوانه حوزه یک شهری ثارالله سپاه بوکان به همت این پایگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۲۶۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مراسم که به همت پایگاه ویژه شهیدشوانه حوزه یک شهری ثارالله سپاه بوکان در سالن اجتماعات کوثربا حضور گسترده خانواده های بسیجیان برگزار گردید حجت الاسلام عادل نجفیان با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی اظهار کرد: به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، لازم است ابتدا این سبک زندگی تبیین شود.

وی گفت: برای دستیابی به این هدف باید پژوهش‌های راهبردی انجام و چیستی سبک زندگی اسلامی و ایرانی و ابعاد آن مشخص شود که البته این کار، مشکل نیست چون منابع غنی اسلامی و روایی، قرآن و نهج‌البلاغه در اختیار ماست.

به گفته نجفیان سبک زندگی اسلامی ایرانی را می‌توان در سه بخش توضیح داد که شامل رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا و رابطه او با مردم می‌شود و اگربه هر کدام از این بخش‌ها بپردازیم و بر مبنای آموزه‌های دینی و قرآنی و اقتضائات ملی آنها را تعریف کنیم، می‌توانیم به تعریف مشخصی درباره سبک زندگی اسلامی ایرانی برسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بوکان افزود: به منظور تغییر سبک زندگی تنها نمی‌توان با رویکرد علمی عمل کرد؛ بلکه لازم است سبک رفتاری نیز تغییر کند.

نجفیان با اشاره به اینکه طرح مسئله سبک زندگی از سوی مقام معظم رهبری نشانه اقتدار نظام است،بیان کرد: طرح مسئله سبک زندگی حرکت اقتدارگونه نظام جمهوری اسلامی ایران از سمت تبیین کلیات و آرمان‌های نظام به سمت تبیین جزئیات زندگی و کاربرد آموخته‌های دینی و ذهنی است.

وی با اشاره به اینکه بیش ازیک دهه است که بحث مهارت‌های زندگی در دنیا مطرح شده است، افزود: باید مراقب بحث مصادره شدن «سبک زندگی» توسط دیگران باشیم؛ چرا که در بحث مهارت‌های زندگی در یک دهه گذشته این گونه برداشت شد که گویا مهارت‌های زندگی درغرب و نهادهای مدنی غرب مطرح شده و شکل گرفته است و سپس ما این مهارت‌های زندگی را در کشور خود مطرح کردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بوکان تاکید کرد: حلقه های صالحین بهترین مکان برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تبیین اخلاق شهرستانی است.

در این مراسم هنرمندان عضو پایگاه مقاومت بسیج شهید شوانه به اجرای شعبده بازی،طنز،سرود و موسیقی پرداخته و سپس مسابقه سبک زندگی اسلامی ایرانی به اجرا درآمد و درپایان به 20نفر از برندگان جوایزی اهدا شد.

ارسال نظرات