خبرهای داغ:
یادداشتی بر مفهوم اسلام آمریکایی:

اسلام متحجر دین را تنها در عبادت می یابد

نگاه خبرگزاری بسیج به موضوع اسلام آمریکایی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از فراگیر شدن این مسئله در ایران اسلامی.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۷۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین یکی ازمحورها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام (ره) برحزرداشتن جامعه اسلامی از اسلام آمریکایی و نقطه‌های مورد هدف این مظمون بوده است.

در این نوشتار تلاش می کنیم تا به بخشی از معانی این تعبیر بپردازیم.

لفط اسلام آمریکایی را نخستین بار بنیان گزارکبیرانقلاب اسلامی مورداستفاده قراردادند و سکوت رهبران و افراد جامعه اسلامی در برابر ظلم و نیز طرفداری از سران ستمگر را از مصادیق آن دانستند.

هر گاه جامعه‌ای دچارافراط و تفریط در مباحث دینی شود و یا ظلم به شدت در جامعه رواج داشته باشد و مسئولان جامعه در برابر آن سکوت کنند، اختلاف ها بین افراد بیشتر می‌شود و وحدت آن جامعه از بین خواهد رفت، به طوری که بی تفاوتی درارتباط با مشکلات و رخ داد‌ها برای مردم عادی می‌گردد و یقینا آن جامعه در دام اسلام آمریکایی گرفتارخواهد شد.

امام راحل در بسیاری از سخنان خود که در ارتباط با مفهوم اسلام آمریکایی است از ملاهای درباری نام می‌برند و ازآنها با صفاتی چون فریب مردم در لباس دین یاد می‌کنند که سخنانشان با خواسته های دشمنان یکی است.

به گفته رهبرانقلاب اسلام آمریکایی چه در گذشته و چه حال و شاید در آینده به دو شکل اسلام سکولار و اسلام متحجر نمود پیدا می کند،این هردوآفت اسلام ناب محمدی است که متاسفانه نمونه‌هایش را در بسیاری از کشورهای به اصطلاح اسلامی می بینیم.

جمله شهید مدرس در ارتباط با اسلام سکولار بسیار سرآمد و به نوعی فصل الختام است؛ ایشان می گویند " دیانت ما عین سیاست ما، سیاست ما عین دیانت ما"  و به راستی که این جمله عین اعتدال است.

مگر می شود مسلمان باشی و شرایط سیاسی جامعه ای که در آن زندگی می کنی حائز اهمیت نباشد؟ امکان دارد که در کشور اسلامی زندگی کنی ولی حکمرانان از قوانین اسلامی پیروی نکنند؟

از طرفی با اسلام متحجر روبه رو هستیم،اسلامی تک بعدی است که اجتهاد را حتی نمی پذیرد،اسلام متحجر دین را تنها در عبادت می یابد، هر گونه زمینه فکر و تعقل را رد می کند.

در برابر تمام این احوال و دستاورد های اسلام آمریکایی، ما دین پاک محمد (ص) را داریم، دینی سراسر تعقل، وحدت، یکپارچگی، محبت به هم نوع،موکد به حضور در جامعه و امور سیاسی برای برتری بخشیدن به جامعه اسلامی و در سایه موهبت های الهی رسیدن به سعادت و خدا شناسی است.

امید ما در دنیایی که ظلم یکسر آن را فرا گرفته است، به رهبری حکیمانه رهبرمان و نیز درک مضامین و فرامون الهی با استفاده از رهنمودهای اهل بیت است و تلاش می کنیم تا در برهه حساس زمان راه راست حقیقت را دریابیم و حتی برای لحظه ای اسلام ناب را از سرلوحه تفکرات خود دور نداریم.

 

1004/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار