فروش لباس باید بر اساس قانون نظام صنفی انجام شود

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فروش لباس باید بر اساس قانون نظام صنفی و مولفه های مطرح شده در آن انجام شود.
کد خبر: ۸۵۲۵۷۶۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

محمد قربانلو با اشاره به نامه ارسالی از سوی دادستانی استان زنجان به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان مبنی بر پلمپ مراکز فروش و عرضه لباس در مراکز غیرقانونی، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری دستگاه های متولی تعدادی از این مراکز شناسایی و گزارش های تدوین شده به دادستانی ارسال شده است.

طبق ماده 12 قانون نظام صنفی کشور افراد موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

وی برخورد با متخلفین در حوزه اصناف را جزیی از وظایف واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان و اظهارکرد: با توجه به اینکه مراکز عرضه لباس های مورد نظر دادستانی در منازل شخصی افراد واقع شده ورود به این منازل و برخورد با این مراکز نیازمند حکم قضایی است.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: برخورد با مراکز عرضه لباس در منازل از طریق اداره اماکن نیروی انتظامی این استان در دست پیگیری است.

قربانلو به وجود برخی جلوه های نامتناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در ویترین تعدادی از مراکز فروش لباس اشاره و اضافه کرد: کار شناسایی این واحدها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف دردست انجام است.

وی ادامه داد: با تذاکرات داده شده به واحدهای متخلف، تغییرات محسوسی مبنی بر جمع آوری لباس های متعارض با فرهنگ ایرانی و اسلامی ایجاد شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فروش هرگونه لباس باید با رعایت قانون نظام صنفی انجام شود و هیچ کس خارج از این قانون حق فروش لباس ندارد.

ارسال نظرات