خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی فرماندار بوکان:

فعالیت سپاه در حوزه محرومیت زدایی نمونه کامل یک کار انقلابی است

رییس ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در بوکان عنوان کرد: فعالیت سپاه در حوزه محرومیت زدایی نمونه کامل یک کار انقلابی است که بعد از اتمام جنگ تحمیلی و به دور از بروکراسی های اداری در حال خدمت رسانی بی منت به مناطق محروم است.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۵۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اولین جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت شهرستان بوکان با حضور جانشین، معاونت بسیج سازندگی سپاه بوکان و مسئولان شهرستانی درمحل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جانشین سپاه بوکان در سخنانی اصلی ترین هدف اردوهای جهادی را پر کردن اوقات فراغت دانش اموزان و دانشجویان دانست گفت: هدف برگزاری این اردوها پر کردن اوقات فراغت جوانان به صورت دوره های کارآموزی در عرصه های بهداشت و درمان، آبخیز داری، کمک به مناطق محروم، طی فصل تابستان است.

سرهنگ پاسدار مقصود وکیلی با اشاره به برنامه های اجرا شده توسط بسیج سازندگی سپاه بوکان در سال گذشته افزود: بسیج سازندگی سپاه بوکان در سال 93 توانست در زمینه های وام‌های اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های آموزشی و محرومیت‌زدایی برنامه‌های مختلفی را در سطح شهرستان اجرا کند که خوشبختانه مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در راستای اشتغال زایی توسط بسیج سازندگی سپاه بوکان از ابتدای سال 93 بیش از 756 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی به 76 نفر از بسیجیان واجد شرایط در سطح شهرستان اختصاص داده شد که نسبت به سال 92 افزایشی چشمگیر داشت.

وکیلی تصریح کرد: بیشترین میزان اعتبارت اختصاص داده شده در بوکان با توجه به استعدادهای منطقه در دام داری و قالی بافی بود که امید می رود در سال جاری بتوانیم این وام ها را به عرصه های دیگر نیز گسترش دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بوکان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از یادگارهای ماندگار معمارکبیر انقلاب بسیج بود گفت: امروز شاخ و برگ این شجره طیبه، همه حوزه های زندگی، اعم از اجتماعی و اقتصادی را در بر گرفته است.

ایوب آذین پور در ادامه، ضمن یادی از شهدای انقلاب اسلامی افزود: امنیت پایدار امروز در تمامی حوزه ها را مدیون خون شهیدان این مرز و بوم هستیم.

وی عنوان کرد: امروزه، ما فقط تغییر سنگر داده ایم و اگر دیروز سنگر این شهدای عزیز مقاومت در مقابل خصم جهانی بود، امروز این مقاومت در سنگر اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی متجلی شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان بیان نمود: بسیج پتانسیلی عظیمی است که ما می توانیم در حوزه های مختلف از آن استفاده کنیم.

وی گفت: لازم است از طرف ستاد مرکزی بسیج سازندگی، تدابیری اتخاذ گردد که همزمان با انجام کارهای عمرانی توسط نیروهای داوطلب بسیجی شرکت کننده در طرح هجرت، از طرف سازمان فنی و حرفه ای و مراکز آموزشی، آموزش های لازم به آنان صورت گیرد.

رییس ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در بوکان عنوان کرد: فعالیت سپاه در حوزه محرومیت زدایی نمونه کامل یک کار انقلابی است که بعد از اتمام جنگ تحمیلی و به دور از بروکراسی های اداری در حال خدمت رسانی بی منت به مناطق محروم است.

آذین پور در ادامه ضمن تقدیر از بسیج سازندگی برای جذب 6 میلیارد و پانصد میلیون ریال، تسهیلات خود اشتغالی تصریح کرد: باید در حوزه ی پاک سازی محیط زیست بویژه در ورودی روستاها نیز اقداماتی صورت پذیرد.

ارسال نظرات