همایش شعر در سوگ آفتاب با حضور شاعران متعهد و آیینی در شهرستان کامیاران برگزار شد

در همایش شعر در سوگ آفتاب تنی چند از شاعران به سرایش اشعار نغز خود که در رثای امام(ره) و سالگرد ارتحال ملکوتی ایشان سروده بودند پرداختند.
کد خبر: ۸۵۲۴۲۷۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور شاعران متعهد و آیینی، شهروندان کامیارانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دیگر مسئولین شهرستانی، صبح امروز سه شنبه "همایش شعر در سوگ آفتاب" در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.

در این محفل آیینی و ادبی تنی چند از شاعران به سرایش اشعار نغز خود که در رثای امام(ره) و سالگرد ارتحال ملکوتی وی سروده بودند، پرداخته و فراق این رهبر فقید را با زیبائی موسیقی کلمات و آرایه های ادبی به خوبی و با معنویت خاصی به تصویر کشیدند.

"اسد آزادبخت" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم درباره همایش در سوگ آفتاب به خبرنگار شاهو خبر گفت: بعد از سال ها که از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) می گذرد باز شاعران ما با شعرهای بسیار نابی این فراق را با جملات شعری و مصرع های اشکبار در می آمیزند تا نشان دهند هنوز عظمت و بزرگی ایشان در روان همه ما جاری است.

وی که خود به زیبائی شعری را در ارتحال امام(ره) برای حضار قرائت کرد، اظهار داشت: در هر کشوری چند تن از بزرگمردان وجود دارند که تقریبا تمام مردم آن دیار وی را در مسیر حرکت اندیشه آن کشور به عینیت مشاهده می نمایند و امام(ره) از جمله افرادی است که ما اندیشه وفرهنگ وی را جاری و ساری می بینیم.

در این محفل شهری چند تن از مدعوین به سخنرانی پرداخته و نیز مداحان در وصف منش و نستوهی امام(ره) به مداحی پرداختند.

ارسال نظرات