در گفتگوی بسیج با یک استاد دانشگاه تشریح شد؛

تأکید امام راحل بر ضرورت حفظ وحدت ملی

مسئولین و مقامات سیاسی و اجرایی باید مراقب باشند که با توجه به هجمه و فشار های گسترده بین المللی و از همه بدتر تهدیدات لجام گسیخته ای که مرزهای جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است حفظ وحدت ملی از ضروریات مسلم است.
کد خبر: ۸۵۲۴۲۱۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

کیومرث یزدان پناه رئیس دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: وحدت یکی از ارکان اصلی ثبات سیاسی د ر اقتدار ملی و مشارکت همه جانبه گروه های مردمی و رهبران یک جامعه به حساب می آید.

یزدان پناه افزود: با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در ایران یکی از مباحث مورد تأکید امام راحل مسئله وحدت همه جانبه در کشور برای حفظ و ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران در درون و بیرون مرزها بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در طول سالیان متمادی بر روی مسئله وحدت و همگرایی تأکید داشته اند گفت: وحدت در هر حوزه ای اعم از سیاسی و فرهنگی و ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان وحدت نخبگان یک رکن تعیین کننده است.

مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ تصریح کرد: زمانی در اروپا بر کثرت گرایی تأکید می شد که باعث بروز جنگ های طولانی شد و همین اروپا با اینکه تحت سیطره مکتب های سیاسی مختلف بود به این نتیجه رسید که باید به سمت وحدت پیش برود که از دل آن اتحادیه اروپا بیرون آمد.

یزدان پناه با بیان اینکه تمرکز بر روی سیاست وحدت ملی است که اهداف و مقاصد بلند مدت کشور را محقق می سازد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 36 سال اخیر در معرض انواع تهدیدهای داخلی و بین المللی قرار گرفته و بی تردید یکی از دلایلی که مانع از صدمه زدن به بنیان های نظام جمهوری اسلامی شده حفظ وحدت همه جانبه بوده است.

استاد دانشگاه تهران در خاتمه با اشاره به شعار امسال مبنی بر همدلی و هم زبانی دولت و ملت اظهار داشت: مسئولین و مقامات سیاسی و اجرایی باید مراقب باشند که با توجه به هجمه و فشار های گسترده ای که در سطح بین المللی واز همه بدتر تهدیدات لجام گسیخته ای که مرزهای جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند حفظ وحدت ملی از ضروریات مسلم است، باید همه انرژی های اثر گذار کشور بر روی استقرار وحدت ملی معطوف شده و با حفظ همبستگی ملی مانع هر گونه تعرض به مرز های ایران شویم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار