خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه ویژه شهید شوانه در جمع پرشور بسیجیان:

مستضعفان، نیاز به حمایت های اجتماعی و اقتصادی و شاید فرهنگی دارند

فرمانده پایگاه ویژه شهید شوانه در جمع پرشور بسیجیان گفت :مستضعفان، قشری از مردم اند که نیاز به حمایتهای اجتماعی و اقتصادی و شاید فرهنگی دارند و این نگاه حمایتی از آن دسته موضوعاتی است که باید در همه جوامع بشری مورد اهمیت قرار بگیرد؛ چراکه این مستضعفان اند که بنا به وعده خداوند وارثان زمین هستند.
کد خبر: ۸۵۲۳۹۵۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امیرایزددوست در جمع پرشور بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید شوانه حوزه یک شهری ثارالله سپاه بوکان گفت :نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان نام گذاری شده است؛ زیرا در حکومتی که خورشید زمان(عج)، آن را بنیانگذاری می کند، زمام امور در دست طبقات محروم و مستضعف جامعه است.

فرمانده پایگاه ویژه شهید شوانه گفت: مستضعفان، قشری از مردم اند که نیاز به حمایتهای اجتماعی و اقتصادی و شاید فرهنگی دارند و این نگاه حمایتی از آن دسته موضوعاتی است که باید در همه جوامع بشری مورد اهمیت قرار بگیرد؛ چراکه این مستضعفان اند که بنا به وعده خداوند وارثان زمین هستند.

ایزددوست ادامه داد: مستضعفان در طول تاریخ، فراز و نشیب های فراوان و پیچیدگی های ویژه ‌ای را پشت سر نهاده اند.سردمداران زر و زور و تزویر و مستکبران خودپرست، به شیوه های مختلف می ‌کوشیدند تا آنان را زیر سلطه خود داشته باشند.

وی افزود:در طول این کشمکش ها، قدرت ‌طلبان و سودجویان که خوی استکباری در وجودشان ریشه دوانیده است، از هر روشی بهره برده ‌اند. اگر منافع خویش را در زندگی آنان می ‌یافتند، آنان را نمی ‌کشتند و چنانچه مصلحت خود را در مرگشان می ‌دیدند، تخت تجاوز و عیش و نوش خود را بر فراز استخوان‌ های خرد شده آنان بنا می ‌کردند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شوانه حوزه یک شهری سپاه بوکان تصریح کرد: پیام آوران الهی، رهبران آسمانی، امامان، مصلحان، عالمان نیک سیرت و همه فرهیختگان و محرومان و مظلومان تاریخ برای دست ‌یابی به آرمان ‌ها و اهداف مقدس و فطرت خداجوی بشری کوشیده و در این راه، رنجهای بسیاری نیز به جان خریده ‌اند،آنان هرگاه که به پیروزی دست یافتند، زمینه‌های بندگی مردم را در برابر خدا فراهم آوردند و خود، پیشاپیش آنان در برابر خدا به خاک افتادند و هرگز درصدد هماوردی با آفریدگار جهان و زیرپا نهادن قوانین و فرمانهای او برنیامدندوهرگاه هم که شکستی ظاهری نصیبشان شد، هرگز سرخورده نشدند و احساس شکست نکردند؛ زیرا شکست و پیروزی برای آنها معنای دیگری داشت.

ایزددوست با اشاره به فرمایشات و پیام های حضرت امام خمینی (ره) در مورد مستضعفان گفت:یکی از بارزترین خصوصیات امام زمان(عج) این است که حکومت عدل جهانی به رهبری آن حضرت و با حضور و همّت و نقش آفرینی «مستضعفان» تشکیل می شود و این خصوصیت، همان است که در کلام و پیام حضرت امام خمینی رحمه الله ، بسیار مورد توجّه بود وا یشان به صورت مکرّر با تعبیراتی از قبیل مستضعفان، محرومان، پابرهنه ها و گودنشین ها از این قشر مهم، ولی فراموش شده، یاد می کردند و بر ضرورت خدمت به آنها تاکید می کردند و از همین روست که روز نیمه شعبان «روز جهانی مستضعفان» نام گرفته است.

ایزددوست بیان کرد: یکی از ویژگیهای حضرت امام خمینی رحمه الله آن بود که ادبیات قرآن را وارد انقلاب اسلامی می کرد بنابراین ادبیات انقلابی امام، ادبیات قرآنی بود. یکی از این واژه ها، واژه مستضعفان بود که امام همواره بر آن تأکید داشت،صف آرایی مستکبران در مقابل مستضعفان، تقابل عدل و ظلم و رویارویی محرومان و چپاولگران، همواره درکلام و پیام امام موج می زد و از این مهم تر، عملکرد امام خمینی بود که علاوه بر زبان، با قلم و قدم و با تمام توان، در خدمت مستضعفان و محرومان بود و مبارزه با ظلم و ظالم و مستکبران را خط مشی اصولی خود قرار داده بود.

ارسال نظرات