حضور مددكاران اجتماعي آسایشگاه خیریه کهریزک در همايش ملي مددكاران

تيمي از مددكاران آسايشگاه كهريزك ، به منظور بهره مندي از دانش روز علم مددكاري و ارتباط با مددكاران ساير نهادهاي مرتبط ، در همايش ملي مددكاران اجتماعي شركت كردند .
کد خبر: ۸۵۲۳۳۱۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛با حضور اساتيد برجسته و مددكاران اجتماعي از سازمانها و نهادهاي گوناگون ، همايش ملي انجمن مددكاران اجتماعي در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز برگزار شد .

همايش " مددكاري اجتماعي و مسئوليت اجتماعي  " با هدف عنوان نمودن مسئوليت جامعه مددكاري در ايران به انجام رسيد و در آن سخنرانان به تبيين ابعاد گوناگون اثرگذاري مددكاران در جامعه و رفاه و تأمين اجتماعي پرداختند .

بررسي ابعاد زدودن فقر از جامعه، سياست رفاهي توأم با برقراري عدالت اجتماعي ، تأكيد بر بيمه همگاني توانخواهان و بهره مندي از بيمه سلامت ، تفاوتهاي نوع و سطح زندگي افراد در جامعه ، تعهدات اجتماعي همراه با پاسخگويي ، مسئوليت اجتماعي و حقوق شهروندي از جمله مباحث و سرفصل هايي بود كه اساتيد حوزه مددكاري درباره آن به بحث و تبادل نظر پرداختند . 

در ادامه این همایش ،دكتر سعيد برآبادي دبير كل يونسكو در ايران ، معيار توسعه يافتگي در كشور را سلامت اجتماعي يك جامعه مطرح نمود و افزود: بايستي پول و سرمايه توليد شده در ازاي توسعه  پايدار كه همان مسئوليت هاي اجتماعي و هنجارهاي معين و مشخص در كشور است ، هزينه شود .

گفتني است ؛ حضور مددكاران اجتماعي فعال در آسايشگاه كهريزك در چنين همايش هاي پربار علمي می تواند علاوه بر ارتقاء سطح دانش و به روز رساني انواع اطلاعات جامع و لازم ، باعث گسترش ارتباطات مفيد با ساير مددكاران فعال در نهادها و سازمانهاي مرتبط شود و در صورت لزوم گره گشاي امور مرتبط به خدمت رساني به جمعيت هدف آسايشگاه باشد .

ارسال نظرات