خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء

فتح خرمشهر، اوج پاسداری از ولایت و اسلام بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء گفت:فتح خرمشهر،اوج پاسداری از ولایت و اسلام بود.
کد خبر: ۸۵۲۲۱۹۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر ، با حضور پرشور بسیجیان وپایوران سپاه بوکان، خانواده شهداء و ایثارگران ،مسئولین ادارات و نهادهای دولتی و انقلابی در محل سالن سیمرغ شهرستان برگزار گردید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی در خصوص تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزاد سازی خرمشهر به الگو سازی از دیدگاه آیات قرآن و شریعت اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند عالم برای خلق خود انسان، الگو معرفی کرده و فرموده پیامبر اکرم (ص)را اسوه خود قرار دهید و از او پیروی کنید(( لقد كان لكم فى رسول اللّه اسوة حسنة لمن كان یرجوا اللّه و الیوم الاخر و ذكر اللّه كثیرا))» همانا براى شما در (سیره) رسول خدا، الگو و سرمشقى نیكوست، (البته) براى كسانى كه به خدا و روز قیامت امید دارند و خدا را بسیار یاد مى‏كنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مهدوی تصریح کرد: خداوند، بارها به پیامبرش دستور داده، نمونه‏هاى برجسته انسانیت را به مردم معرفى كند تا این الگوها به فراموشى سپرده نشود؛در یك آیه مى‏فرماید: واذكر فى الكتاب ابراهیم؛ یاد ابراهیم را زنده بدارو در آیه‏اى دیگر مى‏فرماید: واذكر فى الكتاب مریم؛ یاد مریم را زنده بدار.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء فتح خرمشهر را اوج پاسداری از اسلام و ولایت دانست و خاطرنشان كرد: نيروي مردمي به تشويق و با نفوذ كلام حضرت امام خميني(ره) از ميدان عمومي جامعه به ميدان جنگ آمدند لذا بايد گفت اگر ولايت نبود مشروعيت نبود و اگر ولي فقيهي مانند امام خميني(ره) نبود آن مقبوليت، تعبد،اطاعت و ازخودگذشتگي ملت رخ نمي‌داد.

وی افزود: امام خميني (ره) به تنهايي يك محور جنگ شده بود يعني اگر امام نبود مطمئن باشيد يا اين كه جنگ به اين نتايج درخشان نمي‌رسيد يا اگر مي‌رسيد در يك دوره طولاني بروز مي‌كرد.

وي به نقش بی بدیل ولایت فقیه و رهبری بعنوان الگو و سرمشق اشاره كرد و گفت: در جبهه‌هاي كوچك‌تر از جبهه ملت ما چند برابر كشته دادند اما به نتايج ملت ما نرسيده‌اند،همين كشور همسايه ما افغانستان تاكنون بيش از پنج برابر ما كشته داشتهولي هيچ دستاوردي نداشته‌اند؛ امروز عراق بعد از اشغال نظامي توسط آمريكا و هم‌پيمانانش بيش از يك ميليون كشته داشته است چون يك رهبر تيزبين، هوشيار و مدير نداشته‌اند تا آن‌ها را مديريت كند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه به عوامل پيروزي در دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: عوامل پيروزي در جنگ را نمي‌شود منحصر در يك موضوع دانست و هر يك از عوامل به نوبه خودش تأثيرگذار بود؛ يكي از عوامل همان مديريت انساني و ولي‌فقيه در انسجام ملي و ديگري روحيه معنوي و تأثيري بود كه از فرهنگ غني ايثار و شهادت و فداكاري بود نشأت مي‌گرفت و ريشه در كربلاي معلي و فرهنگ تعالي بخش نبوي و علوي دارد.

وی تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر در دوره دفاع مقدس، یکی از نقاط عطف جنگ تحمیلی و حتی تاریخ معاصر ایران است که آزاد سازی آن از وجود اشغالگران بعثی تنها با اتکاء به قدرت خودی، ایمان و رشادت دینی و غیرت ملی- میهنی امکان پذیر شد.

حجت الاسلام مهدوی یکی از دسیسه ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام را ایجاد تفکر وهابیت و تشکیل گروه های پلید داعش و القاعده و النصره عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی از ایران اسلامی می هراسد نه ایران هسته ای و لذا با راه اندازی شبکه های ماهواره ای به اسم اهل سنت و اهل تشیع بدنبال توهین به مقدسات شیعه و سنی هستند، مسلمانان آگاه باشند این شبکه ها بلندگوی استکبار است و می خواهند زیر ساخت های فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و ... را ازبین ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با حمايت از تكفيري‌ها درصدد ايجاد تفرقه بين شيعه و سني هستند اضافه کرد: آمریکا توان مشاهده کشور اسلامی دیگری همانند کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه ندارد بنابر این با توطئه برادر کشی در منطقه های اسلامی سعی در ایجاد تفرقه بین امت اسلامی دارند که می طلبد امت اسلامی اگاهی و بیداری خود را حفظ کنند تا شکار توطئه های دشمنان نشود.

قرائت شعر توسط روحانی پاسدار علی مسلم و اهداء هدایا و جوایز به پاسداران نمونه از سایر برنامه های اجرایی در این مراسم پرشور بود.

ارسال نظرات