موضع انفعالی تیم هسته ای مغایر با وصایای امام خمینی (ره)

تیم مذاکره کننده هسته ای با پرهیز از برخورد انفعالی ذره ای از اصول انقلاب و حقوق هسته ای ملت کوتاه نیاید.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۴۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

فاطمه آلیا عضو کمیسیون شورا های مجلس در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: جوهره و عصاره وصیت نامه امام خمینی (ره) همان چیزی است که در حال حاضر مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کرده و مرتب به مسئولین تذکر می دهند.

آلیا افزود: مقام معظم رهبری همواره بر اندیشه های والای امام خمینی (ره) در حوزه سیاست خارجی و بین الملل تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران انقلاب کردند تا خودشان سرنوشت کشور را تعیین کنند گفت: ملت ایران قیّم نمی خواهد و آنچه برایش اهمیت دارد استقلال و عزت و اقتدار است جوهره اندیشه امام خمینی (ره) در عرصه بین الملل و سیاست خارجی حمایت از نهضت های آزادی و مستضعفین عالم است.

آلیا با اشاره به اینکه دشمنان در عرصه بین الملل از ما می خواهند تا در قبال یکی سری امتیازات نسیه از نهضت های آزادی خواه حمایت نکنیم خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و ایران این نهضت ها را بر اساس منافع خودشان تروریسم می نامند و به دنبال عقب نشینی ایران از اصولی هستند که ضامن اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا می شود و اینها همه مغایر با روح وصیت نامه امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه وصیت نامه امام خمینی (ره) تبلور هیهات من الذله و نهضت امام حسین(ع) است گفت: مقام معظم رهبری هم در حال حاظر با سر دادن همین ندا مسیر آگاهی بخشی را در پیش گرفته اند.

آلیا با اشاره به اینکه هدف از مذاکرات هسته ای باید حفظ اقتدار وعزت نظام و حقوق حقه ملت ایران باشد افزود: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند تیم مذاکره کننده هسته ای نباید فریب لبخند ها و وعده های بی پایه دشمنان را بخورد وباید مراقب باشد تا با پرهیز از برخورد انفعالی از اصول انقلاب و حقوق هسته ای ملت ذره ای کوتاه نیاید.

عضو کمیسیون شورا های مجلس با اشاره به قانون کنگره آمریکا مبنی بر نظارت همه جانبه این کنگره بر مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: اینها همه نشان دهنده خوی استکباری دولت آمریکا دشمن شماره یک ایران می باشد که هیچ تغییری نکرده است.

نماینده مردم تهران در خاتمه با اشاره به نظر اخیر نمایندگان مجلس مبنی بر توقف رابطه با آمریکا به خاطر تهدید و قلدری و ادامه مذاکرات با بقیه اعضای گروه 5+1 اظهار داشت: اگر این مسئله انجام می شد موضع ایران در حوزه فعال تری قرار داشت و اینکه تیم مذاکره کننده ما به جای یک موضع فعال انقلابی بالنده از موضع انفعالی برخورد کند با روح وصیت نامه امام خمینی (ره) وبصیرت بخشی های مقام معظم رهبری مغایرت دارد.


ارسال نظرات