مظفر در نشست خبری:

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای ولایی و مستقل از احزاب مرسوم جامعه است

عضو مؤسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: این مجموعه ولایی و مستقل از احزاب مرسوم جامعه است در عین حال که آموزه های اسلامی، انقلابی و ولایت فقیه را در تابلوی رفتاری خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۶۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله رحمانی نایب رئیس موقت هیئت مؤسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نشست خبری  کنگره جمعیت جانبازانگفت: جمعیت  جانبازان انقلاب اسلامی مرام‌نامه خود را با اهدافی که داشت به تصویب رساند و اخیرا با مجوز وزارت کشور و فراهم کردن مقدمات توانست مجمع عمومی تاسیس جمعیت را برگزار کند. لذا در این روز که به نام روز جانباز و میلاد قمر بنی هاشمی مزین است این کنگره برگزار شد.

وی افزود: با توجه به  اینکه وزارت کشور با عنوان «جبهه» موافق نبود عنوان به جمعیت تغییر پیدا کرد. محمداسماعیل کوثری به عنوان رئیس، رحمانی به عنوان نائب رئیس و مجتبی شاکری مجتبی رحماندوست و سیدمهدی هاشمی از اعضای هئیت رئیسه موقت این جمعیت هستند.

کوثری: این جمعیت شکل گرفت تا بدانیم جانبازان هنوز مؤثر و الگوی جامعه‌اند

کوثری رئیس هیئت مؤسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در ادامه این نشست خبری گفت: بنا به درخواست تعدادی از جانبازان احساس کردیم تشکلی باید باشد تا در موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت کند و زحمات جانبازی خودشان را در دفاع مقدس که به دست آمده در همان مسیری که قدم گذاشتند حفظ کنند؛ یعنی در مسیر حفظ ارزشهای اسلامی و ملی گام بردارند تا بتوانند نشان دهند هنوز موثرند و در نهایت با توجه به اینکه برخی خیال می‌کنند که جانبازان به دلیل جراحت و نقص عضو توان فعالیت ندارند نشان دهند که اینطور نیست بلکه می توانند الگو هم قرار گیرند.

وی ادامه داد:  این جانبازان با اهداف والایی وارد میدان نبرد شدند هیچ چشم داشتی به مسائلی خاص نداشتند فقط به فرمان حضرت امام عمل کردند الان هم به بسیجی بودن خود در زمان مقام معظم رهبری عمل می کنند ما به درخواست این عزیزان در جهت همکاری و قدم برداشتنی لبیک گفتیم و در کنارشان قرار گرفتیم.

رحماندوست: جمعیت جانبازان به معنای کش و قوس‌های جناحی، سیاسی نیست/محوریت سیاسی این جمعیت ولایت است

مجتبی رحماندوست در ادامه نشست خبری گفت: این جمعیت سیاسی به معنای جناح بندی و کش و قوس‌های سیاسی نیست به عنوان اینکه هر مسلمان باید سیاسی باشد کار سیاسی هم می‌کند. اما داخل خط بازی‌های سیاسی نیست. محوریت سیاسی این جمعیت ولایت است. من خط بسیجی را برای فعالیت خود تعریف کرده ام یک فرد می تواند گرایشات سیاسی مختلفی داشته باشد اما در چارچوب تعریف بسیجی بگنجد. همت این جمعیت برای آفت زدایی از انقلاب است. تلاش ما در این جمعیت این است که آفاتی که ممکن است تاکنون دامن انقلابی را گرفته باشد یا در آینده بگیرد، پاک کند.

شاکری: نگاه ما به انقلاب، نگاه موزه‌ای نیست

مجتبی شاکری در ادامه این نشست خبری افزود: این تشکل یعنی به وجود آوردن یک مجموعه به هم تنیده و به هم پیوسته گرد گفتمان انقلاب اسلامی که از گفتمان رهبری و امام نشات گرفته. گرد این هدف جمع می شویم و با  وحدتی که هست تکرار حوادث بزرگ را نشان می دهد که در همه زمان ها ممکن است نوع نگاه ما به انقلاب نگاه موزه ای نیست، که فقط گذشته اش را نقل کنیم؛ بلکه نشان دادن نحوه و سبک زندگی و ایجاد وحدت است.

وی ادامه داد: من می توانم شهادت دهم تک تک جانبازان این مجموعه مکرر بهشان گفته شده فلان مسئولیت را به عهده بگیرید اما همه سعی کرده اند به نوعی از مسئولیت و پست و جایگاه پرهیز کنند، این جانبازان همه از من اولی تر هستند اما با اصرار و رای گیری ناچار به پذیرش این جایگاه شده ام.

شعار جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی: «بصیرت، وحدت، عزت، در سایه ولایت»

شاکری تصریح کرد: باید نشان دهیم انقلاب تاریخ مصرف ندارد انسانهای طراز انقلاب هم همین گونه اند. این مجموعه زایش دارد و می تواند در شرایط مختلف ابعاد جدید خود را نشان می دهد. ما در شعاری که برای این جمعیت انتخاب کردیم یعنی شعار «بصیرت، وحدت، عزت، در سایه ولایت» نشان دادیم که بصیرت و وحدت در این مکتب جاری است.

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: تلاش کردیم بعد از دوسال این جمعیت در کمیسیون ماده ده احزاب ثبت کنیم. هیئت موسس که متشکل از 15 نفر بودند با 20 نفری که امروز انتخاب خواهند شد شورای مرکزی این جمعیت را شکل خواهند داد و به نمایندگی بیش از 120 هزار جانباز در سراسر کشور این پرچم داری را خواهند داشت که در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی فعالیت کنند.

مظفر: جمعیت جانبازان؛ مجموعه‌ای ولایی و مستقل از احزاب مرسوم جامعه است

مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس و عضو مؤسس جمعیت جانبازان در ادامه این نشست گفت: این جمعیت برای پاسداری از نظام و ارزش‌های مقدس آن تشکیل شده است. صاحبان اصلی این انقلاب به خاطر مشارکت در راه انقلاب آسیب دیدند حق طبیعی شان بود که در آن سهیم باشند. این جمعیت با ترکیبی از درصدهای مختلف تشکیل شد تا در راستای اهداف انقلابی گام بردارد. این مجموعه ولایی و مستقل از احزاب مرسوم جامعه است در عین حال که آموزه های اسلامی انقلابی و ولایت فقیه در تابلوی رفتاری آن قرار دارد.

ارسال نظرات