خبرهای داغ:
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه‌های هدفمند قرآنی دارد

دبیرکمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به مباحث قرآنی توجه ویژه داشته و برنامه‌های هدفمندی را در این حوزه دنبال می‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۱۰۳۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس در همایش تجلیل از برترین‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم در کشور وجود نداشت.

وی افزود: به دلیل فقدان شرایط مطلوب برای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم آمار این افراد در سطح کشور بسیار کم بود به گونه‌ای که پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در استان قزوین فقط یک حافظ قرآن کریم داشتیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شرایط مطلوبی که به واسطه استقرار حکومت دینی و اسلامی در جامعه حاکم شد، شاهد روند رو به رشد آمار قاریان و حافظان قرآن کریم می‌باشیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان قزوین نیز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات موثری در راستای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم انجام داده که نتیجه آن وجود هزاران قاری و حافظ قرآن کریم در این استان است.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم خاطرنشان کرد: پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور، استان قزوین نیز در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب گام‌های خوبی برداشت که اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یکی از این طرح‌ها است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان بیان کرد: در صورتی که آموزش قرآن کریم از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شود قطع‌ یقین اثربخش‌تر بوده و نتایج بهتری را به دنبال دارد.

حسینی یادآورشد: امیدواریم با توجه به اهمیت آموزش قرآن کریم از دوران کودکی، مسئولان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم را در این زمینه اندیشیده و اقدامات لازم را نیز انجام دهند تا نسل آینده مانند دیگر نسل‌های انقلاب اسلامی، نسلی تربیت یافته با آموزه‌های قرآنی باشد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به مباحث قرآنی توجه ویژه داشته و برنامه‌های هدفمندی را در این حوزه دنبال می‌کند.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها