خبرهای داغ:

رزمایش پدافند غیرعامل بسیج دانش آموزی در شهرستان خوي برگزار شد

به همت بسیج دانش آموزی حوزه شهيد غروبي سپاه خوي رزمایش پدافند غیرعامل در هنرستان شهيد رجايي اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۶۶۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رئیس اداره مدیریت بحران شهرستان خوی با ذكر تعاريفي از پدافند غير عامل گفت: در كل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های اضطراری، تسهیل در امر مدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی شود، را پدافند غیر عامل گويند.

دکتر سنایی با بیان اینکه رصد، پایش و پیشگیری از هر نوع آسیب به عنوان مهم‌ترین ماموریت‌های پدافند غیر عامل محسوب می‌شود، تاکید کرد: در حقیقت در پدافند غیر عامل باید اقداماتی را انجام داد تا هیچ‌گونه خسارتی به زیرساخت‌ها وارد نشود و یا در صورت بروز حوادث احتمالی اعم حوادث طبیعی و غیر طبیعی کمترین خسارت به زیرساخت‌ها وارد شود.

وی در پایان با اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش ها در مدارس، اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، در ارتقای سطح آگاهی و دانش آن‌ها در همين راستا يعني مقابله با حمله‌های احتمالی از جمله بمباران‌های هوایی دشمنان و مواقع وقوع بحران‌های طبیعی مهم است.

شایان ذکراست که این مانور، با پخش آژیر حمله دشمن (همانند دوران دفاع مقدس) آغاز شد و با وقوع انفجارهای پی در پی و ایجاد آتش، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، با همكاري دانش آموزان منتخب شده و آموزش ديده به حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

ارسال نظرات