وجود ۱۷ مرکز شیعه در اروپا حاصل انقلاب اسلامی ایران است

رضا برجی, کارگردان مستند «در امتداد غدیر» گفت: امروز همان حقیقت جنگ در حال تبدیل به یک جریان در دنیاست. قبل از دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ما یک مرکز شیعه هم در کشورهای اروپایی نداشتیم اما در حال حاضر به ۱۷ مرکز رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۴۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا برجی کارگردان «در امتداد غدیر» گفت: ‌ مستندساز دنبال حقیقتی است که بتواند از طریق آن واقعیت را روایت کند و این هنرمندان برای انعکاس واقعیت از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.مثلا جنگ اتفاقی واقعی بود اما این حقیقت جنگ بود، که جوانان را به میدان‌ها کشاند و آنها جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم هدیه دادند.

برجی ادامه داد: امروز همان حقیقت جنگ در حال تبدیل به یک جریان در دنیاست. قبل از دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ما یک مرکز شیعه هم در کشورهای اروپایی نداشتیم اما در حال حاضر به 17 مرکز رسیده‌اند. رادیکال‌ترین شیعیان اروپا هم حتی آسیبی به کسی نمی‌رساند چون به حقیقتی اعتقاد دارند که واقعیت است و می‌دانند از راه‌های دیگر به آن نمی‌رسند.

وی گفت: در زمان فعالیت‌ و تولید مستند‌ها در کشورهای مختلف اروپایی برخی از مراکز خواستار فعالیت ما بودند و اعتقاد داشتند تا زمانی‌ که نیروهای غربی وارد میدان نشدند ما به عنوان کشور جمهوری اسلامی باید کمال استفاده از این اطلاعات را ببریم.

وی گفت: ‌ در حال حاضر سینما به سمت سانتی‌مانتالیسم حرکت کرده است و آن راه را ادامه می‌دهد و سینمای ایران نیز به سمت کمدی در حال حرکت است. در دهه شصت و اوایل دهه 70 برخی‌ها آمدند که سینمای دیگری از اسلام را معرفی می‌کرد که این راه باید ادامه یابد.

ارسال نظرات