آذرماه امسال

کنگره شهدای ورزشکار کشور در مازندران برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران گفت: سومین کنگره شهدای ورزشکار کشور آذرماه امسال به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۸۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

 

 



 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، سید‌جواد حسینیان در دیدار با خانواده شهید علیرضا محمدی شهید شاخص ورزشکار این شهرستان در سال‌جاری، اظهار کرد: مازندران در ایام دفاع مقدس نقش عمده‌ای در بازپس‌گیری مناطق جنگی از دشمن بعثی و هم‌دستان استکباری‌ آن داشت.

 

وی افزود: شهدای زیادی در این استان نیز از قشر ورزشکار بودند که حتی برخی از آنها در عرصه مربی‌گری و بازی در رشته‌های ورزشی مختلف تخصص داشتند.

 

حسینیان با اعلام اینکه ورزشکاران هم شهدای زیادی را برای پیروزی جنگ تحمیلی برای حفظ دین اسلام، کیان انقلاب و دفاع از مرز و بوم تقدیم کردند، بیان داشت: امروزه ورزشکاران این استان که بیشتر از قشر جوان و نوجوان جامعه هستند باید درس رشادت، دلیری و آزادمردی را از شهدا بیاموزند.

 

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران با اشاره به اینکه شهدای شاخص ورزشی در هر شهرستان مشخص شدند، گفت: در نشست با مسئولان کانون بسیج ورزشکاران شهرهای مازندران تصمیم‌گیری شد تا یادواره شهدای ورزشکار هر شهرستان با همکاری اداره ورزش و جوانان و دیگر نهادها با محوریت شهدای شاخص برگزار شود.

 

این مسئول ادامه داد: شهید علیرضا محمدی شهید شاخص ورزشکار شهرستان آمل در سال 1394 اعلام شده که این شهید در رشته ورزشی کنگ‌فو تخصص داشت.

 

حسینیان با بیان اینکه مازندران امسال میزبان کنگره سراسری شهدای ورزشکار کشور است، تصریح کرد: این کنگره با حضور مسئولان کشوری و استانی در 25 آذرماه سال‌جاری به میزبانی شهرستان ساری برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری سومین کنگره شهدای ورزشکار کشور در سالن ورزشی جهان پهلوان سیدرسول حسینی ساری دنبال می‌شود، افزود: این کنگره با محوریت شهید بهرام اسدپور گلوگاهی به‌عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 94 برپا می‌شود.

 

حسینیان خاطرنشان کرد: شهید اسدپور گلوگاهی از مدا‌ل‌آوران و ملی‌پوشان رشته ورزشی کشتی بود که از شهرستان گلوگاه راهی جبهه‌ها شد.

 

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در پایان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف همانند کشتی، دیدار مسئولان برگزاری کنگره شهدای کشور با مقام معظم‌ رهبری و چاپ کتاب آثار شهدای ورزشکار از برنامه‌های جانبی این رویداد بزرگ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها