برگزاری همایش علمی پژوهشی شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در دانشگاه کردستان

همایش علمی پژوهشی شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد با حضور سردار بهرام حسینی مطلق فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی سپاه در دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۳۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حامد قادرزاده دبیر علمی این همایش و عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان اظهار داشت: این همایش در راستای برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد و با همکاری تمام دانشگاه های سطح استان کردستان برگزار شد.

وی گفت: 77 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که پس از ارزیابی و براساس شاخص های علمی 16 مقاله پذیرفته شده است.

دبیر همایش تصریح کرد: امروز 6 مقاله در دو پنل ارائه میشود که امیدواریم برگزاری این همایش مقدمه ای شود در جهت حفظ نام و یاد رزمندگان و شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد که دلیرمردانه در جهت حفظ ارزش های اسلامی دفاع کردند.

سردار دکتر بهرام حسینی مطلق فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی سپاه در همایش علمی؛ پژوهشی شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد اظهار داشت: جای بسی خرسندی است که همه ما از شیعه و سنی در دوران مقدس جمهوری اسلامی توفیق حیات پیدا کردیم و چنین الگوی حکومتی را دیدیم که حاصلش تربیت پاسداران, پیشمرگان و روحانیون مبارز و مردم وفاداری بود که به نحو احسن از نظام و انقلاب پاسداری و حراست کردند.

وی با اشاره به اینکه نقش رزمندگان پیشمرگ مسلمان کُرد در استان کردستان برجسته تر از سایر رزمندگان است افزود: اگر فداکاری این عزیزان نبود امروز کشورمان این ثبات فعلی را نداشت و مشکلات زیادی بر سر راه مردم و نظام وجود داشت.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد مظلومانه و غریبانه و در گمنامی به شهادت رسیدند و در طول این سالها کسانی نبودند که در جهت شناساندن آنها قلم بزنند پس امروز وظیفه شما دانشجویان و جوانان سنگین تر است و باید در راستای شناساندن و معرفی آنها به عنوان الگوی زندگی دَین خود را به شهدای پیشمرگ ادا کنید.
حسینی مطلق در پایان گفت: امید است با برگزاری این کنگره کوچکترین و حداقل دَینِ خود را به رزمندگان و شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد ادا کنیم.


ارسال نظرات