خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

موعظه انسان را در مسیر عبادت نگه می‌دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه انسان نباید نسبت به مؤعظه غافل باشد، گفت: یکی از ابزارهایی که انسان را در مسیر عبادت نگه می‌دارد موعظه است.
کد خبر: ۸۵۱۸۸۱۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت السلام شیرزادی در جمع پایوران و سربازان سپاه ناحیه ملایر با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) بیان داشت: یکی از ابزارهایی که انسان را در مسیر عبادت نگه می‌دارد موعظه است.

وی افزود: انسان نباید نسبت به مؤعظه غافل باشد، چراکه موعظه انسان را از بدی‌ها باز می‌دارد و او را به سمت خوبی ها و فضائل سوق می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: موعظه گاهی از عالی به دانی است مانند موعظه خداوند متعال، موعظه پیامبر و ائمه اطهار(ع) یا موعظه قرآن و گاهی از دانی به عالی است.

وی ابراز داشت: نقل شده علمای راستین مانند آیت الله بروجردی گاهی اوقات در برخورد با مردم عادی از آنها تقاضای موعظه و نصیحت می‌کردند.

شیرزادی افزود: زمانی که در جواب تقاضای هارون رشید ملعون از امام موسی کاظم(ع) تقاضای پند کرد ایشان فرمودند «هیچ چیزی وجود ندارد که تو آن را ببینی و در آن موعظه و پندی نباشد» با توجه به این حدیث نورانی اگر انسان اهل فن باشد باید از هر چیزی پند بیاموزد و و از این موعظه‌ها برای خودسازی استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات