خبرهای داغ:
با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز؛

فعالان فرهنگی حوزه نماز در همدان تجلیل شدند

با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از ۲۰ نویسنده حوزه داستان و ۱۲ فعال فرهنگی پیرامون نماز در همدان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۸۰۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مدیر موسسه آموزش عالي حوزوي خواهران فدک همدان امروز در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و نویسندگان حوزه داستان پیرامون نماز، اظهار کرد: نماز وارد حوزه فردی شده است به طوریکه برخی افراد ظاهرشان با ظاهر نماز متفاوت بوده و در جامعه با ظاهری مناسب حاضر نمی شوند.

فریبا فرجی تصریح کرد: از وضعیت نماز دانشجویان راضی هستیم اما آنها نماز را فقط در حد عبادت فردی می دانند و در جنبه های اجتماعی تجلی نمی دهند.

* اجرای طرح «امین» در دبیرستان‌ها

وی افزود: در راهکارها و برنامه های تربیتی آموزشی این نکته لازم است که در کنار احکام، آراستگی اجتماعی نماز هم باید وجود داشته باشد اما متاسفانه مشکل اینجاست که جوانان نماز می خوانند اما جلوه نماز در زندگی اجتماعی شان پدیدار نیست بطوریکه حجاب کامل را فقط مختص لحظه نماز می دانند.

مدیر موسسه آموزش عالي حوزوي خواهران فدک همدان اظهار کرد: در حوزه، طلاب بسیار خوبی داریم با ظرفیت های علمی بالا و از ستاد اقامه نماز درخواست دارم از ظرفیت های طلاب در سطح برنامه های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

وی تصریح کرد: برگزاری طرح «امین» در دبیرستان ها بسیار موفق و پر استقبال بود به طوری که 10 طلبه خانم آموزش می بینند و هفته ای سه روز در دبیرستان ها به عنوان مشاور مذهبی حضور دارند.

فرجی افزود: متاسفانه محدودیت های زیادی در زمینه اجرای طرح امین وجود دارد به طوریکه در کل استان همدان فقط از هشت نیروی خانم طلبه استفاده شده است.

*نباید نماز را صرفاً به شکل ظاهری ترویج دهیم

یکی از مدرسان حوزه علمیه همدان نیز گفت: مبلغان دین و نماز در مرحله اول شبهات خود را برطرف کنند سپس دست به تبلیغ دین بزنند.

حجت الاسلام مهدی جوادی اظهار کرد: نویسندگان و فعالان فرهنگی سخنان فرهنگی را هنرمندانه منتقل می کنند و در این راه شعر و داستانی موفق است که موحدانه نوشته شود.

وی افزود: نویسندگان روزنامه ها و رسانه ها باید در ابتدا اطلاعات شخصی خود را بالا ببرند، شبهات دینی خود را برطرف کنند سپس دست به قلم شوند بطوریکه اول باید خود کامل باشیم سپس دیگران را هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه احکام بسیار مهم و گسترده است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: حوزه نماز و فروعی باید با تکیه بر اصول دین باشد، این درست نیست که صرفا نماز را به شکل ظاهری ترویج بدهیم اما در زمینه حجاب مشکل وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات