جانشین سازمان بسیج سازندگی:

باید به کشاورزان شیوه‌های جدید استفاده و مصرف آب را آموزش دهیم

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه واگذاری کارها به دست مردم هدف بسیج سازندگی است گفت: باید به کشاورزان شیوه‌های جدید استفاده و مصرف آب را آموزش دهیم.
کد خبر: ۸۵۱۸۱۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

ناصر فصیح راوندی اظهار داشت: آمار وزارت نیرو در سال 92 نشان ‌می‌دهد که به طور تقریبی 94 درصد مصرف آب کشور، صرف مصارف کشاورزی می‌شود و دو درصد آن مصرف شرب و بقیه مصرف آب شامل مصارف صنعتی است.

وی افزود: باید به کشاورزان شیوه‌های جدید استفاده و مصرف آب را آموزش دهیم و با تعامل با دولت و همکاری با هم بتوانیم در راستای صرفه‌جویی آب قدم برداریم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: امروزه در کشور 60 تا 70 درصد انتقال آب از چشمه تا زمین کشاورزی از طریق کانال‌های خاکی است.

وی به لزوم سیمانی شدن این کانال‌ها اشاره و ابراز کرد: حدود 50 درصد آب از چشمه تا زمین تبخیر و یا جذب زمین می‌شود که با استفاده ازکانال‌های سیمانی و یا سیمانی کردن کانال‌های خاکی، می‌توان تا حدود زیادی از هدر رفت آب جلوگیری کرد و دیگر احتیاجی به احداث سد‌های جدید نیست چون با صرفه جویی که انجام ‌می‌شود حداقل ذخیره 2 تا 3 سد کشور تامین می‌شود.

فصیح راوندی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: ما در کشور در همه اقشار بسیجی داریم و استان زنجان استانی است که در حوزه بسیج سازندگی فعالیت خوبی انجام داده است و با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی استان زنجان می‌تواند در این زمینه حضور بهتر و بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه گفت:‌ با توجه به اینکه بسیج مردمی است ما در بسیج سازندگی نباید نقش کارفرما را بازی کنیم و کارها را از مردم بگیریم به دست پیمانکار بسپاریم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: هدف ما این است که کار توسط بسیجیان و با کم‌ترین هزینه باشد چون بسیجیان بدون مزد و منت و ایثارگرانه، خدمات رایگان ارائه می‌دهند و ما می‌توانیم از این خدمات رایگان برای کمک به مردم استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: ما قصد بلوکه کردن کار را نداریم و قصد این را نداریم که کارها را از مردم بگیریم و بدست بسیجیان بسپاریم و فرض ما این است که مردم بسیجی‌اند و بسیجیان از مردم هستند.

فصیح راوندی با اشاره به اینکه قشر دانشجو یکی از فعال‌ترین نقش‌ها را در جامعه دارد، افزود: دانشجویان می‌توانند براحتی در خیلی از زمینه‌ها به کشور کمک کنند که یکی از این عرصه‌ها، در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: به طور مثال دانشجویان کشاورزی می‌توانند در ترویج تولید بهتر محصولات کشاورزی و باغی عمل کنند زیرا بخش بزرگی از محصولات کشاورزی وباغی در کشور به صورت سنتی تولید می‌شود.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: باغداران نمونه کشور ما دارای اختلاف محصول با باغداران سنتی هستند که حتی در مواردی به اختلاف 10 تن در هکتار می‌رسد این در حالی که فرقشان فقط در میزان علم و دانایی است که کشاورز و باغدار برای تولید محصول داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات