خبرهای داغ:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان خبر داد

کشف 48 هزار لیتر نفتگاز قاچاق در همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان گفت: حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان با همکاری نیروی انتظامی استان در دهه دوم اردیبهشت ماه سال جاری طی سه مرحله در مجموع موفق به کشف حدود 48 هزار لیتر نفتگاز قاچاق شدند.
کد خبر: ۸۵۱۷۸۰۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صادق فریدی اظهار داشت: در مرحله اول ساعت 24 تاریخ 12 اردیبهشت ماه طی پیگیری‌های حراست منطقه یک دستگاه نفتکش که حامل 28 هزار لیتر فرآورده نفتگاز قاچاق بود، توسط نیروی انتظامی در ابتدای آزادراه همدان ـ ساوه متوقف شد.

وی گفت: در پرس و جوهای اولیه راننده نفتکش به نام «ح.و» لب به اعتراف گشوده و اظهار داشته که این مقدار فرآورده را از یکی از اعضای شورای روستای جیحون آباد به نام «س.ا» تحویل گرفته و مقرر شده که محموله را به شهر رباط کریم منتقل کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان در ادامه راننده مذکور اقدام به دادن یک میلیون ریال رشوه به نیروهای انتظامی کرده که ضمن عدم دریافت این مبلغ توسط مأموران، پس از تشکیل پرونده و صورتجلسه متهم به دستگاه قضایی شهر قهاوند تحویل و خودروی نفتکش توقیف شد.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات راننده، طی تماس تلفنی با «س.ا»، ضمن تأیید این موضوع که وی این محموله را فروخته مدعی شده که محموله فوق فرآورده نفتگاز نبوده و ضایعات سوختی بوده، در حالی که پس از آزمایشات واحد کنترل کیفی پخش منطقه این ادعا رد و ثابت شده که محموله نفتگاز است.

فریدی ابراز داشت: بعد از تماس تلفنی مجدد با «س.ا»، وی منکر تمام ماجرا شده و راننده نیز به دادگاه ثانویه مراجعه نکرده و این پرونده اکنون در دادگاه شهر قهاوند در جریان و در حال پیگیری است.

وی افزود: در پی گزارش‌های مردم روستای امیرآباد از توابع شهرستان کبودراهنگ در تاریخ 16 اردیبهشت ماه، مبنی بر جابجایی سوخت در این روستا، طی هماهنگی با رئیس ناحیه و نیروی انتظامی، به محل فوق مراجعه و یک دستگاه نفتکش اسکانیا که حامل 19 هزار لیتر نفتگاز قاچاق بود کشف و ضبط شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان اضافه کرد: در ساعت 20 تاریخ 13 اردیبهشت ماه جاری نیز در پی گزارش حراست منطقه مبنی بر حمل فرآورده قاچاق توسط یک دستگاه خودروی پیکاپ در محور مواصلاتی همدان ـ نهاوند (آورزمان)، تلاشگران عرصه انتظامی دست به کار شده و خودرو مذکور را حین تردد توقیف و حین بازرسی مقدار 700 لیتر فرآورده نفتگاز جاسازی شده در این خودرو را کشف کردند.

وی با بیان اینکه متهمان این دو پرونده نیز جهت برخورد و مجازات به چنگال قانون سپرده شدند، خاطرنشان کرد: 48 هزار لیتر فرآورده مکشوفه نفتگاز پس از اخذ حکم قضایی در انبار نفت ایثارگران همدان تخلیه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات