با حضور رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور

اجلاسیه نهایی کمیته دانشجویی پیشمرگان مسلمان کُرد در دانشگاه کردستان برگزار شد

مراسم اجلاسیه نهایی کمیته دانشجویی پیشمرگان مسلمان کُرد که با حضور دانشجویان بسیجی استان در دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۲۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور 19 اردیبشهت در مراسم اجلاسیه نهایی کمیته دانشجویی پیشمرگان مسلمان کُرد که با حضور دانشجویان بسیجی استان کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار داشت: آرامش, اعتلا و سربلندی این خطه و مردمانش اعم از شیعه و سنی مرهون دلاوری ها, ایثارگری ها و خون دل خوردن های شهدایی است که در سال های نه چندان دوری در این استان زحمت کشیدند و خون دادند و ما امروز در خیابان ها و کوچه های کردستان در نهایت ارامش قدم میزنیم.

وی افزود: اگر این رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد نبود امروز ما, گونه دیگری رقم میخورد.

حیدری به عدم ثبات در اکثر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: علت آرامش و امنیت ایران در منطقه این است که در زمان جنگ هشت ساله دفاع مقدس, رزمندگان و شهدای این مرزوبوم ضربه شصتی به دشمن نشان دادند که تا سالها خیال حمله و مواجه نظامی با ایران اسلامی در ذهن استراتژیست های غربی نمی آید.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: در روزگاری که دست های آلود ه متجاوزان خوابهای بلند پروازانه ای را برای مردم این منطقه دیده بودند پیشمرگان مسلمان کُرد وارد میدان شدند و جوانمردانه و دلاورانه مبارزه کردند.

وی مظلومیت را از شاخصه های اصلی شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد دانست و افزود: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد چه زمانی که با کمترین امکانات, هر انچه را که داشتند در راه اعتلای اسلام, انقلاب و نظام در طبق اخلاص گذاشتند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و چه بعد از جنگ مظلوم واقع شدند.

حیدری ادامه داد: شما دانشجویان باید زندگینامه, وصیت نامه و راه و روش زندگی این شهدا را مطالعه و بررسی کنید و به عنوان الگویی در زندگی از آنها یاد کنید.

وی گفت: صحنه جنگ در کردستان متفاوت از سایر استان های کشور بود چون در این منطقه خاکریز مشخصی وجود نداشت و جنگ عقدیتی, نظامی, سیاسی و فرهنگی همزمان در جریان بود اما پیشمرگان مسلمان کُرد با شناخت و درک دشمن مشترک افتخارها آفریدند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: شما دانشجویان بسیجی استان کردستان باید در حد توان خود گرد غربت را از چهره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد بزدایید و نگذارید یاد و راه آنها به فراموشی سپرده شود.

وی یاد کردن از شهدا را تجدید قوا برای حرکت در مسیر آینده انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: یاد کردن از شهدا چراغانی کردن مسیر پیشرو برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است.

حیدری یادآور شد: شهدای بومی استان کردستان مانند گوهرهای صدف هنوز پنهان مانده اند و ما باید انها را به عنوان ستارگانی بر سر دست قرار دهیم که مسیرهای پیشرو انقلاب اسلامی را به ما نشان دهند.


ارسال نظرات