عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد؛

عدم تحقق مدیریت اقتصادی در کشور

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در کشور مدیریت جهادی بخش اقتصادی محقق نشده است.
کد خبر: ۸۵۱۷۵۹۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ محمد اسماعیلی در همایش بسیج سازندگی اظهار کرد: مردم، پایه و اساس حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مسئولان باید به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در 36 از عمرپربرکت انقلاب اسلامی، مدافع اسلام و انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: نباید از کنار بیکاری جوانان این مروزوبوم بی تفاوت گذشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از عدم تحقق مدیریت جهادی در بخش اقتصادی انتقاد کرد و یادآور شد: وابستگی به درآمد نفت موجب شده است تا بسیاری از مسئولان شعار دهند.

اسماعیلی به 60 میلیارد دلار واردات به کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ورود این مقدار واردات به کشور ضروری نبود و می توانستند با سرمایه گذاری این مقدار ارز در کشور نسبت به اشتغالزایی در کشور اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هنوز به طور کامل اجرایی نشده است، تصریح کرد: مدیریت جهادی تنها در بخش محدودی از کشور اجرایی شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به تجهیزات نظامی کشور و تولید انبوه آن در جهت امنیت ملی اشاره کرد و افزود: این مساله نشان می دهد از هرجهت روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه از اول عادت کرده‌ایم که نفت را بفروشیم و با فروش نفت دولت را اداره می‌کنیم، اضافه کرد: وابستگی ما به نفت شدید است و هر زمان که قیمت نفت تغییر کرده، اوضاع ما به هم ریخته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف کشور در موضوعات اقتصادی تصریح کرد: مایه تاسف است که ما در پیچیده‌ترین امور به خودکفایی رسیده‌ایم، ولی در حل موضوعات اقتصادی ناتوان هستیم.

وی با بیان اینکه علت این ناتوانی نبود مدیریت جهادی در کشور است، گفت: هنوز هم مدیریت جهادی در کشور شکل نگرفته است، فقط در بخشی از امور اعمال می‌شود و نتیجه آن را در همان بخش‌ها شاهد هستیم.

اسماعیلی با اشاره به ساخت سلاح‌های پیشرفته در داخل کشور افزود: این امر نشان دهنده این است که اگر اراده داشته باشیم، می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ما مسئولان فقط حرف می‌زنیم، ولی در عمل کار خاصی انجام نمی‌دهیم، بیان کرد: همین حرف زدن شعاری موجب شده است، که خود مقام معظم رهبری در زمینه برخی از چیزها هشدار دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عملیاتی کردن مدیریت جهادی در کشور گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخل تاکید دارند، اما ما چقدر به این کار پرداخته‌ایم.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری افزود: باید کسی که قادر به سرمایه‌گذاری قادر نیست، کنار برود تا افراد آشنا به عرصه وارد عمل شوند.

اسماعیلی با اظهار تاسف از نبود آب شرب در برخی از مناطق کشور اضافه کرد: متاسفانه هنوز هم برخی از امور را با تبعیض انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب بسیج سازندگی در زمینه محرومیت زدایی بر حمایت دولت از این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت هر امری همدلی و مشارکت همگانی است.

ارسال نظرات