خبرهای داغ:
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز:

نسل‌ها باید دارای کیفیت باشند/ واکسینه کردن خانواده‌ها در برابر ناهنجاری‌ها با افزایش سواد رسانه‌ای آنها

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه مهمترین راه واکسینه شدن خانواده‌ها در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی داشتن سواد رسانه ای است، گفت: نسل ها باید دارای کیفیت باشند، کیفیت نسل یعنی نسل حلال زاده باشد بنابراین خانواده ها باید مراقب باشند که لقمه حلال به فرزندان خود بدهند.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۶۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن عباسی در دومین نشست خانواده و فضای مجازی درحسینیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسئله نظام رسانه ای و خانواده و سبک زندگی از موضوعاتی است که از ۱۰ سال قبل در شوراهای فرهنگی کشور مطرح شده است، افزود: در این راستا سه مؤلفه اصلی تحت عنوان گیرنده پیام، گوینده پیام و رسانه را باید شناخت.

وی با تاکید براینکه در عصری زندگی می کنیم که عصر ذهن های پروار است، اظهار داشت: عصر ذهن پروار عصری است که کودکان و نوجوانان جامعه ذهنشان همانند مغزشان مادی است و تعداد واژگان و تعداد برنامه هایی که فرا می گیرند بسیار زیاد است.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با بیان اینکه افرادی که دائما در اینترنت و فضاهای مجازی سیر می کنند به نوعی دچار ولع و حرص کسب اطلاعات شده و جلوی ادامه این روند را به سختی می‌توان گرفت، ابراز داشت: در سالهای اخیر به دلیل افزایش وسایل ارتباطی و منابع اطلاع رسانی، حجم گسترده‌ای از اطلاعات به ذهن افرادجامعه وارد شده که برخی از این اطلاعات کاربرد چندانی ندارد.

عباسی با اشاره به اینکه در نسل امروز دریافت اطلاعات دیگر از طریق خواندن، نوشتن و تصور نیست بلکه نسل تصویر است، گفت: حتی آنچه گذشتگان ما از طریق مطالعه و منابع مکتوب به دست می‌آوردند، نسل امروز ‌ازطریق تصویر و مشاهده دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: درگذشته مهم‌ترین منابع کسب اطلاعات کتابها بودند اما امروزه هرکودک تا رسیدن به سن مدرسه به طور میانگین هزار انیمیشن نگاه می‌کند و همین امر موجب پروار شدن ذهن کودکان می شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در ادامه با تاکید براینکه در عصر حاضر روشهای دریافت اطلاعات به شدت رشد کرده و امروزه فضاهای مجازی، ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، فیلمها جای مطالعه را گرفته اند، گفت: تصویر، تاثیر بسزایی در یادگیری دارد به طوری که می توان مباحث تحصیلات تکمیلی را از طریق یک برنامه انیمیشن به کودکان آموزش داد. لذا در همین راستا شمارگان کتاب در تهران به زیر هزار نسخه رسیده است چرا که مردم از طریق فیلم های مستند مباحث علمی را دنبال می کنند.

وی با تاکید براینکه در روش های تعلیم و تربیت، مهمترین و کلیدی ترین عامل، بحث الگو سازی است و باید در نظر داشت که هر سن و هر جنس، الگوی خاص خود را می طلبد گفت: متاسفانه پسران ما با تماشای فیلم های خارجی به دنبال دختران باربی برای همسری با خود هستند لذا دیدن تصویر زیاد منجر به ایجاد زنای ذهنی در جوانان شده است.

عباسی با اشاره به اینکه انقلاب جنسی در حال رخ دادن است، افزود: متاسفانه پدرو مادرها از مرحله جوانی خود گذشته اند و در راستای ازدواج جوانان از خود جوانان سخت گیرتر شده اند.

وی در ادامه به آمارهای بالای طلاق در ایران و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: زن و شوهر به دلیل اینکه از لحاظ جنسی نمی توانند همدیگر را راضی نگهدارند دچار زنای ذهنی می شوند که یکی ازمهمترین دلایل آن تماشای فیلم هایی است که درشبکه های ماهواره ای پخش می شوند و همین فیلم ها موجب عادی شدن زنا زادگی شده اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه بیشتر سریال هایی که از شبکه های ماهواره پخش می شوند محصول کشور کلمبیا است، اظهار داشت: براساس آمار سازمان ملل به دلیل پخش این فیلم ها ۸۴ درصد نوازدان متولد شده زنازاده هستند.

وی با تاکید براینکه در بحث خانواده کیفیت مطرح است نه کمیت ابراز داشت: کیفیت درخانواده یعنی فرزند درخانواده ای متولدشود که دارای نطفه پاک، شیرپاک و لقمه حلال باشد، لذا مردان و زنانی که درهشت سال دفاع مقدس شهید شدند زاده پدر و مادرهایی با ذهن پاک، قلب سلیم و عاری از زنای ذهنی بودند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه خانواده ها باید خود را نسبت به رسانه ها واکسینه کنند، گفت: در این راستا هرکجا که دلتان لرزید خودتان را از دست شیطان رها و دربرابر تلویزیون، موبایل، وب گردی ها و غیره روزه بگیرید.

وی در ادامه به موضوع فشن و مد اشاره کرد و اظهار داشت: فشن و مد در دنیای امروزی به معنای به نمایش گذاشتن بدن است که زشتی ها را می پوشانند و زیبایی های بدن را به نمایش می گذارند درحالیکه باید زیبایی ها را به منظور جلوگیری از سوء استفاده دیگران بپوشاند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه متاسفانه بدحجابی مردان به مراتب بدتر از بدحجابی زنان است، عنوان کرد: بدحجابی مردان ریشه در بی غیرتی آنان دارد لذا جامعه ای که مردانش بی غیرت باشند به تبع آن زنانش نیز بی عفت می شوند.

عباسی یادآورشد: دشمنان می خواهند با هجوم فرهنگی گسترده بی حیایی، زنا زادگی، بی غیرتی در مردان و بی عفتی در زنان را از طریق فیلم های مختلف در جامعه اسلامی عادی سازی کنند لذا خانواده ها باید به این نکته توجه داشته باشند که هرفیلمی قابل دیدن نیست.

وی داشتن سواد رسانه ای در خانواده ها را مهمترین راه واکسینه شدن خانواده ها در برابرناهنجارهای اجتماعی عنوان کرد وگفت: اگراصل موضوعات و داستانهای قدیمی برای خانواده ها بیان شوند دیگر عشق های مثلثی در برخی فیلم ها نمی تواند حس شهوت در انسانها را برانگیزد .

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در پایان با تاکید بر اینکه نسل ها باید دارای کیفیت باشند، افزود: کیفیت نسل یعنی نسل حلال زاده باشد لذا خانواده ها باید مراقب باشند که لقمه حلال به فرزندان خود بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات