تبلیغ دین زرتشت با بودجه بیت المال!

«فتنه مذهبی» در یزد را چه کسانی رقم می‌زنند؟

هفته گذشته خبر برگزاری جشن فرهنگی «صلح و وحدت» در استان خبر ساز شد. آنچه باعث حساسیت این موضوع شد برگزاری جشن از محل بودجه بیت المال در پرورشگاه مارکار یزد بود.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۵۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج:به نقل از یزد آوا، هفته گذشته خبر برگزاری جشن فرهنگی «صلح و وحدت» در استان خبر ساز شد. آنچه باعث حساسیت این موضوع شد برگزاری جشن از محل بودجه بیت المال در پرورشگاه مارکار یزد بود.

انتشار این خبر باعث واکنش علما، بزرگان و دلسوزان استان شد و انتظار می رفت اجرای چنین برنامه حساسیت برانگیزی متوقف شود. این انتظارات به حدی بود که سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی از لغو این مراسم خبر داد و گفت: مذاکراتی انجام گرفته است و صحبت هایی شده و تقریباً این تصمیم تغییر یافته است.

 

حتی آیت الله وافی در تذکری به مسئولان عالی رتبه استان ، هزینه کرد از بیت المال مسلمین برای برگزاری این جشن را غیرشرعی و مخالف احکام اسلام بیان کرد .



آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد نیز روز گذشته در ملاقاتی که در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت الله ابوترابی با استاندار یزد و مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری یزد و ... خواستار لغو کامل این مراسم شد.



آیت الله سید محمد رضا مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان هم در تذکری جدی به رئیس شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از مسئولان از برگزاری این جشن ، به ویژه هزینه از بیت المال مسلمین در راستای ترویج دین زرتشت در این مراسم  به مسئولان تذکر داده و خواستار لغو این برنامه شد.



آیت الله سید محمد کاظم مدرسی ، امام  جمعه محمد آباد یزد نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته عواقب برگزاری این جشن را متذکر شده و این مراسم را منافی شرع مقدس خواند.



اما صبح دیروز خبری بر خروجی سایت اداره ارشاد استان قرار گرفت مبنی بر انجام برنامه طبق همان رویه قبلی و البته بدون کوچکترین تغییری!

ارسال نظرات