آثار تازه‌ای از ساقی به نمایشگاه کتاب می‌آید

انتشارات ساقی با 100 اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد یافت که از این میان چهار اثر تازه‌ نشرند.
کد خبر: ۸۵۱۶۳۵۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
انتشارات ساقی با 100 اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد یافت که از این میان چهار اثر تازه‌ نشرند.
فریناز ربیعی، مدیر روابط عمومی موسسه انتشارتی روایت گفت: نشر ساقی که زیر مجموعه این موسسه فعالیت دارد، با 100 عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.
وی از کتاب‌های «دستور زبان نما»، «دستور زبان تدوین» و «سینمای دفاع مقدس نگاهی از برون» و کتاب «اسطوره جان‌فورد» تالیف و ترجمه مسعود فراستی به عنوان آثار تازه‌نشر ساقی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یاد کرد.
به گفته مدیر روابط عمومی موسسه انتشارتی روایت، «دستور زبان نما» نوشته روی تامپسون، کریستوفر جی. بوون با ترجمه‌ محمد گذر آبادی است و برای کسانی طراحی شده که تصمیم دارند داستان‌گویی با تصویر را تجربه کنند. تجربه‌ای که با قوانین پایه، مقررات و روش‌های رایج در زبان بصری و جهانی تصاویر متحرک به خوبی می‌تواند موثر باشد.
ربیعی درباره کتاب «دستور زبان تدوین» گفت: این اثر هم نوشته دیگری از روی تامپسون، کریستوفر جی بوون است که با ترجمه‌ محمد گذر‌آبادی منتشر شده. این کتاب می‌کوشد افراد مبتدی یا تازه وارد را با دنیای تدوین تصاویر متحرک آشنا کند. قوانین، رهنمودها، و روش‌های کلی که در اینجا ارائه شده، محصلان این فن را با اصول آن به‌خوبی آشنا ‌می‌کند و مشوق آن‌ها برای تفحص بیشتر در زمینه‌ تاریخ این رشته و مسیرهای آینده آن باشد.
وی با بیان این‌که تجدید چاپ کتاب «تعمق در فیلم» نوشته پیتر لمان و ویلیام لور، با ترجمه حمیدرضا احمدی لاری نیز در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود افزود: این کتاب برگزیده جایزه کتاب سال در سال 1393 بود که با شمارگان یکهزار نسخه، انتشارات «ساقی» در 728 صفحه و به بهای 450 هزار ریال به چاپ دوم رسید.
مدیر روابط عمومی موسسه انتشارتی روایت درباره محتوای این اثر توضیح داد: «تعمق در فیلم» مي‌خواهد دانشجويان را به نگاه انتقادی‌تری نسبت به فيلمي که تماشا می‌کنند تجهیز کند. نيمه‌ نخست هر فصل به معرفي کلیِ مسائل انتقادی و شرح آن‌ها با ارجاع به فيلم‌های مختلف اختصاص دارد. نيمه‌ دوم فصل به تجزيه و تحليل يک يا دو فيلمي می‌پردازد که به مقوله‌های مطرح‌ شده در بخش نخست کتاب مربوط است.
وی همچنین درباره ویژه برنامه‌های نشر ساقی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثار تازه‌نشر ساقی در آیینی رونمایی خواهند شد. علاوه بر این، باشگاه مخاطبان روایت اعضایی هم از میان مخاطبان نشر ساقی را به عضویت می‌پذیرد.
ربیعی گفت: کتاب‌های انتشارات ساقی مخاطبان خاص خود را در سال‌های اخیر یافته‌اند. این آثار برگزیده جایزه‌های معتبری چون کتاب سال سینما و کتاب فصل شده‌اند. امیدواریم امسال نیز بتوانیم حضور فعالی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشیم.
 
ارسال نظرات