سرلشکر صفوی:

توانمندی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در شناسایی منحصر به فرد است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: توانمندی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در شناسایی اطلاعات مکانی منحصر به فرد است.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۹۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر صفوی  پس از بازدید از دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور در جمع کارکنان این سازمان، در سخنانی به مناسبت سالگردآغاز عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات در ماه رجب انجام شد و بر همین اساس، رمز عملیات بیت‌المقدس «یا علی ابن ابی‌طالب(ع)» نام گرفت.

وی با بیان پیچیدگی این عملیات و امدادهای غیبی در آن و با اشاره به فرمایشات امام راحل که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: عملیات بیت‌المقدس یک نقطه عطف راهبردی و نظامی در طول دفاع مقدس بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با ابراز خرسندی و تشکر از عملکرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ادامه داد: توانمندی این سازمان در شناسایی اطلاعات مکانی منحصر به فرد است.

وی در تشریح عملکرد سازمان جغرافیایی اظهار داشت: انجام بهترین هیدورگرافی (آب‌نگاری) و تعیین سهم ایران از رژیم حقوقی دریای خزر، تهیه نقشه‌های ارزشمند از کف خلیج فارس و تعیین چاله‌های عمیق در این منطقه و همچنین همکاری مؤثر با سازمان برنامه و بودجه در تهیه نقشه‌های آمایش سرزمینی و در ‌‌نهایت حضور مؤثر در لایروبی اروند رود با توجه به اهمیت این رودخانه در جابه‌جایی و تردد کشتی‌ها، از مهم‌ترین اقدام این سازمان بوده است.

در ادامه این مراسم، سردار مدیری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز به تشریح مأموریت و عملکرد این سازمان پرداخت.

وی گفت: شناخت زمین، نشان دادن راه و درک منطقی و تعیین مرزهای مشترک، از مهم‌ترین وظایف سازمان جغرافیایی در هر کشور است.

سردار مدیری در پایان، مجموعه عملکرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه فضایی و نیز ساخت پهپاد فتوگرامتری و انجام عکسبرداری با قابلیت تبدیل شدن به نقشه در کمترین زمان توسط هواپیمای بدون سرنشین را از عمده توانمندی‌های این سازمان برشمرد.

ارسال نظرات