خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

مهمترين نياز مردم دنيا فرهنگ ايثار و شهادت است

مهمترين نياز مردم دنيا فرهنگ ايثار و شهادت می‌باشد، اگر امروز ايران مقتدرانه در جهان حرفش را بيان مي‌كند به دليل داشتن اين فرهنگ در كشورش است.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۰۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوين، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین درمراسم تجليل از فرزندان شهيد فرهنگی در استان قزوين با اشاره به اينكه هفته معلم به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری نامگذاري شده است،‌ گفت: اين شهيد بزرگوار همه ویژگی‌های یک معلم را دارد به همين دليل الگوي بارزي براي معلمان است تا از سيره ايشان درس بگيرند.

وي با بيان اينكه ترويج فرهنگ ديني، اسلامي، علوي و نبوي از وظايف معلمان است، افزود: رسالت فرزندان شهيد فرهنگي در انجام اين وظايف نسبت به ديگر معلمان دو چندان است چرا كه آنان از خانواده‌هاي شهدا هستند و با فرهنگ ايثار و شهادت مانوس می‌باشند.

قاسمی با اشاره به اينكه معلمان سفيران دانایی و جلوه ایثار، گذشت و فداکاری هستند، گفت: فرزندان شهيد فرهنگي بايد در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بيشتر از معلمان ديگر در مدارس تلاش كنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اينكه برخي افراد جامعه معلمان را كارمند مي‌پندارند، افزود: ‌اين بزرگترين اشتباه است، زيرا معلمان پاسخگو ارباب رجوع نيستند بلكه آنان با قلب، تفکر، شخصیت و هویت انسان‌ها سر و کار دارد و در ضمیر باطن افراد نفوذ می‌کنند

وي با بيان اينكه فرزندان شهيد فرهنگي سفيران ترويج فرهنگ ايثار و شهادت هستند، گفت: آنان بايد در فرهنگ‌سازی، تعلیم و تربیت و آموزش براي دانش‌آموزان و ديگر معلمان در هر مدرسه الگو باشند.

قاسمی با بيان اينكه فرهنگ ایثار و شهادت تنها راه درمان معضلات و گرفتاري‌هاي جامعه است، گفت: امروز بيش از گذشته قشرهاي مختلف مردم به اين فرهنگ نيازمندند تا بتوانند به موفقيت برسند و در رشد و توسعه كشور نقش‌آفرين باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اينكه مهمترين نياز مردم دنيا فرهنگ ايثار و شهادت

است، افزود: اگر امروز ايران مقتدرانه در جهان حرفش را بيان مي‌كند به دليل داشتن اين فرهنگ در كشورش است.

وي با بيان اينكه كشور ما بايد در عرصه علم در جهان بدرخشد، گفت: خط مقدم اين عرصه بايد فرزندان شاهد فرهنگي باشند چرا كه آنان با داشتن آشنايي بيشتري فرهنگ ايثار و شهادت مي‌توانند موفقتر باشند.

قاسمی با اشاره به اينكه شهدا در كارشان اخلاص بود و همه چيز را براي رضاي خدا انجام مي‌دادند، افزود: معلمان بايد به تبعيت از آنان فعاليت‌هاي تعليم و تربيت خود را با اخلاص انجام بدهند تا تلاش آنها در اين عرصه مورد رضاي خداوند قرار بگيرد.

لازم به ذکر است: در پايان اين مراسم مسئولان استاني از يكصد و 96 فرزندان شهيد فرهنگي تجليل كردند.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار