در گفتگوی بسیج با یک نماینده مجلس تشریح شد؛

نقش مجلس در ثبات قوانین اقتصادی

مجلس بر اساس دستورات مقام معظم رهبری به گونه ای حرکت کرد که در نوشتن قوانین جدید، نقایص و معایب موجود در قوانین فعلی و قوانین قبلی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۶۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

عوض حیدرپور شهرضایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص سفارش اخیر مقام معظم رهبری به مجلس مبنی بر ثبات قوانین گفت: مجلس هشتم و نهایتا مجلس نهم همواره به دنبال ایجاد شرایطی برای تقویت تولید در کشور بوده اند و مجلس در همین راستا به تدوین چند مورد قانون اقدام کرد که یکی از قوانینی که به تصویب رسید تقویت فضای کسب و کار بود.

وی افزود: رفع موانع تولید وکسب و کار قانون بسیار خوبی بود که تمام مشکلات در آن اصلاح شده وهمان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سعی شد در قانون رفع موانع تولید شود.

حیدرپور با بیان اینکه مجلس به گونه ای عمل کرد که نقایص و عیوب در قوانین موجود مرتفع شود گفت: مجلس در خصوص دریافت به موقع تسهیلات و انجام بازاریابی برای حرکت کشور از رکود به سمت رونق پایداردر فضای کسب وکار قدم های خوبی برداشت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ساختار قوانین مربوطه در خصوص ایجاد اشتغال و تولید به گونه ای طراحی شد که نسبت به تهاجمات اقتصادی بیرونی و داخلی مقاوم باشد تا بتوان آینده بهتر با استحکام بیشتری در زمینه اشتغال در کشور رقم زد.

حیدرپور با بیان اینکه ثبات در قوانین به معنای ایجاد ساز و کارهای لازم برای رفع نواقص و معایب موجود در قوانین است گفت: مجلس بر اساس دستورات مقام معظم رهبری در این خصوص تدابیری اندیشید و به گونه ای حرکت کرد که در نوشتن قوانین جدید، نقایص و معایب موجود در قوانین فعلی و قوانین قبلی را در نظر بگیرد.

وی گفت: زمانی که نقایص و معایب مرتفع شده و موانع تولید رفع شود علی القاعده ثبات و پایداری قانونی بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اصفهان در خاتمه با اشاره به مطالعات مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص کشورهایی که در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشتند اظهار داشت: مجلس توانست از تجربه های بین المللی در این زمینه به خوبی استفاده کند هم چنین مرکز پژوهشها با برگزاری سلسله جلساتی از اندیشمندان این حوزه دعوت کرد تا رهنمود های خود را ارائه دهند و نمایندگان مجلس هم انصافا از این همایشها استقبال کرده و از آن در جهت پایدار کردن قوانین اقتصادی استفاده کردند.


ارسال نظرات