خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند مطرح کرد

پیروی از اندیشه‌های شهید مطهری رمز سربلندی سپاه در عبور از کوران حوادث

امام جمعه نهاوند گفت: اگر سپاه توانسته در کوران حوادث سربلند بیرون آید به دلیل ترویج و پیروی از اندیشه‌های اعتقادی شهید مطهری است.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۴۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌ا‌لاسلام عباسعلی مغیثی در دیدار با کارکنان سپاه ناحیه نهاوند به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت یاد امام و شهدا اظهار داشت: اسلام مکتبی جامع و منطبق با ابعاد وجودی انسان است و انسان کامل دارای سه بعد روحی، جسمی و غرائض است که اسلام نیز سه بخش دارد که اعتقادات مربوط به روح انسان،احکام واجبات و محرمات مربوط به جسم واخلاق مربوط به کنترل غرائض است.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش انسان روح است، افزود: انسان موجودی ماندگار است و جسم به منزله مرکب و غرائض به منزله قوای روح است.

امام جمعه نهاوند اصل حیات انسان را روح دانست که در دنیا تمام لذت‌ها و تلخی‌ها به وسیله او احساس می‌شود و بعد از مرگ نیز در عالم برزخ باقی است و عنوان کرد: اگر انسان خوب باشد روحش متنعم و اگر انسان بد باشد معذب است.

وی با اشاره به مهمترین بخش وجودی انسان بیان کرد: در اسلام مهمترین بخش انسان مربوط به اعتقادات است بنابراین اگر عقیده درست شود تمام ابعاد دین نیز درست می شود و اگر عقیده به انحراف کشیده شود همه چیز به انحراف کشیده خواهد شد و در قرآن کریم نیز آمده است همه گناهان به جز شرک و نفاق قابل آمرزش هستند.

مغیثی با بیان اینکه شرک و نفاق، انحراف عقیدتی هستند، افزود: خداوند به پیغمبر(ص) فرمود اگر برای منافقین هفتاد بار هم استغفار کنی آنها را نمی آمرزم و علت آن این استکه عقیده انسان اگر منحرف شد سر از خوارج، گروه فرقان، داعش و ... در می‌آورد.

وی ابراز داشت: اگر سپاه توانسته در این مدت از کوران حوادث و فتنه‌های گوناگون و مشکلات اعتقادی و اجتماعی سربلند بیرون آید به خاطر پیروی از اندیشه‌های اعتقادی شهید مطهری است که توسط عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ترویج داده می‌شود.

حجت الاسلام شیرزادی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به اهم برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه نهاوند اشاره کرده و پایوران و سربازان را به مطالعه و استفاده از کتب و اندیشه‌های شهید مطهری توصیه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات