امام جمعه خرم آباد:

تغییرات صورت گرفته در عربستان نشانه متلاشی شدن آل سعود است/مطالبه مردم لرستان اشتغال به کار جوانان تحصیلکرده بیکار است

امام جمعه خرم آباد گفت: تغییرات صورت گرفته در عربستان نشانه متلاشی شدن آل سعود است.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۵۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه آل سعود در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته است گفت: جنگ قدرت در آل سعود به وجود آمده است و در واقع تغییرات صورت گرفته در این کشور نشانه متلاشی شدن آل سعود است

وی با بیان اینکه آل سعود با رفتارهای وحشیانه و متحجرانه خود بویی از تمدن و فرهنگ اسلامی نبرده است و تنها نامی از اسلام را با خود به یدک می کشند افزود: پادشاه عربستان با زن اجنبی دست می دهد و مشروب می خورد و بعد دور خانه کعبه طواف می کند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی آل سعود را به بدمستی و جنون مبتلا کرده است گفت: جنایت های دیوانه وار آل سعود در یمن زمینه را برای نابودی آنها فراهم کرده و آنها را در لبه پرتگاه قرار داده است.

میرعمادی جلوگیری آل سعود از فرودآمدن هواپیمای ایرانی حامل کمک های انسانه دوستان در یمن را از جمله جنایت های آل سعود دانست و تصریح کرد: آل سعود دیوانه و دچار جنون شده و به همین دلیل دست به جنایت می زنند.

وی افزود: متاسفانه آل سعود خاندانی است که یک کشور را به نام خود ثبت کرده است.

امام جمعه خرم آباد در ادامه ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر گفت: یکی از مطالبات مردم لرستان  اشتغال به کار جوانان تحصیلکرده و کسانی است که مقاطع مختلف دانشگاهی را گذرانده اند اما بیکارند؛ از این رو رفع این معضل این یک مطالبه عمومی است.

میرعمادی با تاکید بر اینکه برای رفع معضل بیکاری جوانان تحصیلکرده باید تعاونی ها و سرمایه گذاری در استان تقویت شوند اضافه کرد: باید ضمن احیاء صنایع تعطیل استان زمینه برای حضور افرادی که به دنبال تولید هستند در استان فراهم شود.

وی از قشر کارگر به عنوان یک قشر مظلوم و زحمت کش یاد کرد و ادامه داد: در این بین کارگران ساختمانی از دیگر اقشار کارگری مظلوم تر هستند از این رو از مسئولین استان انتظار داریم که زمینه حمایت از این قشر را فراهم کنند.

میرعمادی با بیان اینکه کارگران ساختمانی برخلاف دیگر اقشار کارگری که در سایر بخش ها فعالیت می کنند حتی نمی توانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند بیان کرد: انتظار داریم که جایگاه مناسبی برای کارگران ساختمانی ایجاد شود تا در سرما و گرما به جای معطل ماندن در خیابان ها در فضاهای مناسب مستقر شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در جامعه کار و کارگر، تولید، کارآفرینی و سرمایه گذاری به عنوان ارزش و عبادت تلقی شوند اضافه کرد: متسفانه در لرستان فرهنگ کار کمرنگ است اما از سوی دیگر گرفتن تسهیلات در استان حاکم است یعنی افراد وام را می گیرند و می روند و این یک مصیبت است؛ از این رو باید در استان فرهنک کار بر تسهیلات گرفتن حاکم شود.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم تبریک گفت جامعه مدیون معلم است؛ چرا که پیشرفت دانش، معنویت و اخلاق در جامعه مدیون تلاش معلمان است.

میرعمادی با بیان اینکه معلم دانش آموزان را به حرکت وامی دارد و استعدادهای آنها را شکوفا می کند تصریح کرد: رشد فکر و عقلانیت نیز از دیگر کارهایی است که به دست معلمان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: معلم موفق کسی است که بتواند اخلاق و رفتار دانش آموز را مانند شهید مطهری که اسلام را خوب فهمید، خوب دفاع کرد و شاگردان خوبی را نیز تربیت کرد، بسازد.

امام جمعه خرم آباد گفت: معلم باید شاگرد تربیت و در واقع شاگردپرور باشد به گونه ای که شاگرد خود را مدیون معلم بداند.

میرعمادی در ادامه با اشاره به در پیش روبودن مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف یک عبادت برجسته و فرصتی برای خودسازی فردی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: اعتکاف فرصتی است تا انسان از زندگی دنیوی و تعلقات مادی رها شود و در مسجد به تفکر و خودسازی بپردازد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اعتکاف با استقبال جوانان روبرو شده است گفت: این استقبال فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط و ارتباط  جوانان با انسان های صالح، تقویت اندیشه های دینی و اصلاح اخلاق است.

میرعمادی همچنین ضن تبریک میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) این حضرت را مظهر جمعیع اسماء و صفات الهی دانست و تصریح کرد: اما علی (ع) مظهر علم، حکمت، قدرت، عدالت و سخاوت خدا است و در واقع همه صفات خداوند در ایشان تجلی یافته است.

وی ادامه داد: مهمترین سیره امام علی(ع) اجرای عدالت و رسیدگی به محرومین و فقرا بوده است و در واقع هر وقت نام علی(ع) برده می شود عدالت علی(ع) در ذهن انسان متبادر می شود.

امام جمعه خرم آباد تمسک به سیره امام علی (ع) را تنها راه نجات و سعادت بشر دانست و گفت: در زندگی اجتماعی باید مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض را به مانند امام علی (ع) پیاده کنیم.

میرعمادی افزود: بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب وظیفه مسئولین مبارزه با مفسدین است از این رو تنها نبید از مبارزه با فساد حرف بزنند بلکه این برخورد باید عملی شود.

ارسال نظرات