در همایش مدیران کل تبلیغات اسلامی عنوان شد

قره‌شیخلو: مردم قدرتمند‌ترین مجریان فعالیت‌های قرآنی هستند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزایش مشارکت مردم در امور قرآنی را سبب ارتقای ضریب امنیت فعالیت‌ها در این حوزه دانست و گفت: ‌ مردمی که آنگونه در ماه محرم ظاهر می‌شوند، می‌توانند بهترین فعالیت‌های قرآنی را نیز در ماه رمضان رقم بزنند.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۱۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست دو سالانه مدیران کل تبلیغات اسلامی با رئیس و معاونان سازمان دارالقرآن‌الکریم، روز دوشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1394 در سالن کنفرانس سازمان دارالقرآن‌ الکریم برگزار شد.

مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام ماه رجب و عرض خیرمقدم به مدیران کل تبلیغات اسلامی از زحمات ‌آن‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی قدردانی کرد.

وی ضمن تأکید بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی؛ مشارکت خیّران در چاپ 100 هزار جلد قرآن‌کریم در سال 93 را از مصادیق فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این کار در شرایطی صورت گرفت که با حداقل امکانات و همکاری صدا و سیما در این زمینه مواجه بودیم. 

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم از استان‌های مرکزی، کرمانشاه و بوشهر به عنوان موفق‌ترین استان‌ها در جلب مشارکت خیّران در چاپ قرآن و اهدای رایگان آن به مردم نام برد و گفت: خیران استان مرکزی به تنهایی هزینه چاپ بیش از 30 هزار قرآن را تأمین کردند.

مردم قدرتمند‌ترین مجریان فعالیت‌های قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم همچنین افزایش مشارکت مردم در امور قرآنی را سبب ارتقای ضریب امنیت فعالیت‌ها در این حوزه دانست و گفت: ‌ مردمی که آنگونه در ماه محرم ظاهر می‌شوند، می‌توانند بهترین فعالیت‌های قرآنی را نیز در ماه رمضان رقم بزنند.

قره‌شیخلو توجه به مؤسسات قرآنی و جلسات قرآن خانگی را در همین راستا مهم دانست و از برنامه‌ریزی سازمان دارالقرآن برای تشویق و ترغیب 2 هزار حافظ کل قرآن حائز مدرک تخصصی حفظ برای شاگردپروری خبر داد و گفت: تربیت حافظ قرآن باید به عنوان مطالبه رهبری جدی گرفته شود.

تاکید بر تربیت قرآنی محور فعالیت‌های آموزشی

وی همچنین از بازبینی جدی این سازمان در برنامه‌های آموزشی خود خبر داد و افزود: در برنامه جدید، تربیت قرآنی محور فعالیت‌های سازمان است.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه از تأثیرات خوب کارگاه‌های مهارت قرآنی سخن گفت و با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن آمادگی توسعه مشارکتی این کارگاه‌ها را در تمام استان‌ها دارد از زحمات استان مازندران بابت برگزاری 20 دوره کارگاهی در زمینه مهارت‌های قرآنی تشکر کرد.

قره‌شیخلو اجرای با کفیت برنامه‌های آموزشی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که کیفیت خروجی آموزش‌ها بیش از 90 درصد تضمین شود، گفت: باید از فارغ‌التحصیلی شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی مطمئن شویم؛ بدین معنی که افراد پس از حضور در دوره‌های متعدد در خواندن قرآن مشکلی نداشته باشند.

اقدامات جدید سازمان برای آموزش مجازی و چندرسانه‌ای قرآن

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم همچنین خواستار تولید حداقل یک محصول قرآنی در هر استان در طول سال 94 شد و گفت: این محصولات باید با توجه به نیازمندی‌های مردم و غیرتکراری باشد.

قره‌شیخلو با اشاره به عدم امکان حضور اقشاری از مردم در کلاس‌های قرآن، تولید محصولات قرآنی چند رسانه‌ای را متناسب با ذائقه‌های مختلف ضروری دانست و افزود: مردم در اوقات فراغت خود از این محصولات استفاده می‌کنند.

وی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی نیز گفت: هنوز کار جدی و قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است و برای رفع این نقیصه امسال در ساختار و نیروی انسانی تغییراتی داده‌ایم و معتقدیم که در استان‌ها نیز نیروهای توانمندی در این زمینه حضور دارند که باید از آن‌ها نیز استفاده شود.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم امکانات جدید سخت‌افزاری سازمان برای ساماندهی دوره‌های آموزش تخصصی قرآن، واگذاری دبیرخانه رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی، واگذاری مسئولیت شورای سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی کشور به سازمان، اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ‌ افزایش تعاملات سازمان با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی و امضای تفاهم‌نامه با آن‌ها و توسعه و ارتقای تشکیلات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها را از جمله فرصت‌های موجود برای گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در کشور دانست و گفت: از استان‌ها انتظار داریم که ظرفیت‌های استانی خود اعم از فصول اعتبارات استانی، مشارکت مردمی و ارتباط با کار‌شناسان و افراد مؤثر در امور قرآنی را به این فرصت‌‌ها ضمیمه کنند.

ارسال نظرات