خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مقوله سلامت در فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مقوله سلامت در فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است، ابراز داشت: شعار هفته ملی سلامت با شعار سال تطبیق دارد و با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای ارتقا عادلانه سلامت» معرفی شده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۹۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در مراسم اختتامیه هفته سلامت، اظهار داشت: انسان باید نسبت به غذایی که استفاده می کند آگاهی و دقت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان ها اسیر هوا و هوس و شکم هستند، افزود: غذا در رفتار و اخلاق آدمی تاثیر مستقیمی دارد و از این رو در مصرف مواد غذایی باید به شدت دقت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر اینکه در دین اسلام به والدین سفارش شده تا مراقب غذای کودکان خود باشند، افزود: بزرگترین عامل بدبختی و گرفتاری و بیماری انسان ها غذای ناسالم است.

آیت الله محمدی تاکید کرد: وظیفه همه دانشگاهیان و متخصصان و پزشکان و مسئولان در جامعه دادن آگاهی و بینش به مردم در راستای استفاده از غذای سالم و بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه غذاهای بازاری از سلامت کافی برخوردار نیستند، عنوان داشت: بازار از نظر غذایی آشفته بوده و بر همه واجب است که مراقب سلامت و دین و عقل خویش باشند و قرآن کریم نیز بر سلامت غذا از مزرعه تا سفره تاکید بسیار داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مقوله سلامت در فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است، ابراز داشت: شعار هفته ملی سلامت با شعار سال تطبیق دارد و با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای ارتقا عادلانه سلامت» معرفی شده است.

عرفانی با تاکید بر اینکه همه دولت ها دنبال عدالت اجتماعی بودند، عنوان کرد: سلامت حق بدیهی هر فردی در اجتماع است و از این رو سازمان جهانی بهداشت هدف گذاری های مختلفی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه این اهداف دست یافتنی نیازمند حداقل مراقبت ها است، افزود: چنانچه استاندارد و یا حداقل خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به جامعه ارائه شود، هدف برنامه ریزی محقق می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز داشت: هر کشوری بهداشت را با توجه به شرایط خود ملی کرده و برای آن برنامه ریزی و هدف گذاری انجام داده است.

حسین عرفانی با تاکید بر اینکه فرهنگ تغذیه همدان باید تغییر یابد، افزود: همدان از نظر تغذیه و امنیت غذایی استان نسبتا امنی است.

عرفانی با اشاره به اینکه استان همدان وضعیت شکننده ای در حوزه امنیت غذایی دارد، افزود: همه دستگاه ها و ارگان ها باید برای ارتقای سلامت ایمنی غذا و تغذیه در استان با هم همکاری کنند.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره داشت و گفت: دولت تدبیر و امید جایگاه سلامت را مورد توجه قرار داده است و با اجرای این طرح امید جدیدی برای ارتقا سلامت در جامعه به وجود آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار