خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امروز کیفیت در ایران فدای سودهای دروغین شده است/ کالاهای تولید داخل باید کیفیت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کالاهای تولید داخل باید کیفیت داشته باشند، گفت: در حال حاضر کیفیت در ایران فدای سودهای دروغین شده و به همین دلیل ایرانیان به دنبال کالاهای خارجی می روند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۳۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در دیدار با کارگران همدان اظهار داشت: باید کار کارگران جهت دار و از کیفیت لازم برخوردار باشد تا مورد توجه حق تعالی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انسان برای کار آفریده شده است، افزود: ماهیت انسان برای کار آفریده شده و اگر انسان کار کند مانند ماشین نمی پوسد بلکه داوم پیدا می کند.

محمدی با بیان اینکه یکی از دلایل مرگ و میرهای زودرس این است که انسان ها به دلیل رفاه طلبی و راحت طلبی از کار شانه خالی می کنند و مانند پیچ و مهره های ماشین می پوسند، با اشاره به حدیث قدسی از پیامبر اکرم(ص) اضافه کرد: خدای تعالی آن کسی که مسلمان است اما می خواهد بیکار باشد را دشمن می دارد.

وی با بیان اینکه مسئله کار در سرنوشت و سعادت انسان نقش دارد، عنوان داشت: متاسفانه در حال حاضر افراد می خواهند با پارتی بازی و زد و بند نان بخورند و قداست کار را از بین برده اند.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: قداست کار در این است که کارفرما قبل از خشک شدن عرق بدن کارگر، مزد وی را بدهد.

وی با بیان اینکه همدان در حال حاضر دچار مشکلات بیکاری است که پایه ریزی آن از ۲۰ سال قبل شروع شده و فرهنگ تولید، ایجاد کار و کارخانه درآن شکل نگرفته است، ابراز داشت: در آن زمان هر کس به فکر خودش بوده و پول خود را در بانک گذاشته و نزول آن را گرفته و خورده و الان با حضور هزاران جوان بیکار در همدان مواجه هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه در یزد که یک شهر کویری است هزاران کارخانه وجود دارد، اذعان داشت: در همدان که دارای آب و هوای خوب و مساعدی است یک کارخانه با بازدهی خوب هم وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بلایی که بر سر نسل جدید آمده بر اثر اشتباهی است که در یک پیچ تاریخی در همدان رخ داده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کارگر باید کار و عمل صالح انجام دهد، افزود: عمل کارخانه هایی که مواد مخدر، مشروب و دخانیات تولید می کنند صالح نیست بلکه کار آنها نامقدس، جنایت بار و بی ارزش است.

وی با اشاره به اینکه مجامع کارگری باید عمل صالح داشته باشند، بیان داشت: همچنین باید به سعادت دنیا و آخرت خود و مردم نیز کمک کنند.

محمدی با اشاره به اینکه چادر حجاب برتر است، عنوان داشت: چادرهایی که بانوان ما استفاده می کنند از مواد نفتی و وارداتی از کشورهای دیگر است که می توانیم با الیاف کتان و غیر نفتی چادرهای سبک و ارزان قیمت در داخل تولید کنیم تا چادر بانوان از خارج وارد ایران نشود.

وی با بیان اینکه بزرگان، متخصصان، کارفرمایان و تجربه داران باید کار را برای خدا انجام دهند، گفت: توجه به تمام مشاغل جامعه مانند نماز واجب هستند چراکه جامعه نیاز به خیاط، نانوا، عطار و غیره دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بزرگترین ثواب این است که افراد دارای توان، کارآفرینی کنند، ابراز داشت: باید کار را برای خدا انجام داد.

وی با بیان اینکه کالاهای تولید داخل باید کیفیت داشته باشند، اذعان داشت: در حال حاضر کیفیت در ایران فدای سودهای دروغین شده و به همین دلیل ایرانیان به دنبال کالاهای خارجی می روند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات