خبرهای داغ:
اساسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج تأکید کرد

استفاده از نظرات رابطین بهداشتی در کمیسیون‌های مختلف

یکی از رابطین بهداشتی در ملایر گفت: از نظرات رابطین بهداشت در کمیسیون‌های مختلف و ادارات و نهادهای دیگر استفاده شود زیرا رابطین در عمق جامعه حضور دارند و می‌توانند مشکلات را بهتر حس کنند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۳۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال با شعار «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفر» برگزار می شود.

به همین منظور طی این هفته با مراجعه به یکی از مراکز بهداشتی و درمانی شهر ملایر با فاطمه اساسی یکی از رابطین بهداشتی که با خلوص نیت و هیچ چشمداشتی بسیجی‌وار مشغول خدمت‌رسانی به مردم بود به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

*بسیج: چند سال به عنوان رابط مشغول فعالیت هستید ؟

اساسی: حدودا 20 سال است که مشغول فعالیت و همکاری با مراکز بهداشتی بوده و در حال حاضر نیز به عنوان رابط مرکز بهداشتی و درمانی شماره 5 ملایر مشغول خدمت هستم.

*بسیج: لطفاً توضیحاتی در مورد فعالیتهایی که انجام می‌دهید ارائه بفرمایید؟

اساسی: همان طور که از اسم ما پیداست من و دوستانم در اینجا رابط بین مراکز بهداشتی و درمانی و مردم هستیم و در اینجا مشاره و راهنمایی‌هایی در حد آموزش‌های دیده شده به مردم ارائه می دهیم برای نمونه مواردی مثل تنظیم خانواده، بهداشت مدارس، بررسی بهداشت کودکان زیر 6 سال، بهداشت مادر و کودک و سرشماری خانوارهای زیر پوشش و موارد دیگر از این قبیل.

*بسیج: چه آموزش‌ها و دوره‌هایی برای بروزرسانی اطلاعات خود می‌گذرانید؟

اساسی: کلاس‌های متعددی برای ما برگزار شده و کتبی به ما ارائه می‌شود و مربیان و مسئولین بهداشت و درمان آنها را تدریس می کنند این کلاس‌ها با موضوعاتی مانند سوانح و سوختگی، بهداشت دهان و دندان، ازدواج، انواع سرطانها، حمایتهای روانی و اجتماعی در حوادث غیر مترقبه و... برگزار می‌شود.

*بسیج: آیا دوره‌های آموزشی خاص دیگری نیز دارید؟

اساسی: بله، در ماه چند کلاس خاص در مورد مواد مخدر بهداشت روان، تغذیه، بیماریهای مزمن و موارد دیگر نیز برگزار می‌شود.

*بسیج: در پایان صحبتی و پیشنهادی دارید، بفرمایید؟

اساسی: از تمام مسئولین و کارکنان اداره بهداشت و درمان شهر ملایر و دوستان و همکاران خود که بی وقفه و در گمنامی مانند مویرگ‌های بهداشتی عمل می‌کنند تشکر می‌کنم و این هفته را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم و امیدوارم از نظرات این رابطین در کمیسیون‌های مختلف و ادارات و نهادهای دیگر استفاده شود زیرا رابطین در عمق جامعه حضور دارند و می‌توانند مشکلات را بهتر حس کنند.

در پایان نیز جامعه‌ای سالم و به دور از بیماری و آلودگی را از خداوند برای همه خواستارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات